Vraag

Sonos One werkt niet via Wifi

  • 24 January 2021
  • 1 reactie
  • 240 Bekeken

Beste,

 

Wij hebben een router achter onze Telenet Modem. Deze router hebben we nodig voor onze domotica. Een tijd geleden hebben we het Wifi-signaal van Telenet uitgeschakeld en werken we met het wifi van onze router. 

Gisteren hebben we een Access point van Telenet geïnstalleerd achteraan in onze tuin en hebben die rechtstreeks gekoppeld aan onze telenet-modem. Daardoor hebben we ons wifi-signaal terug geactiveerd, want anders zal het access point geen wifi hebben. We hebben gezien dat dit wifi-signaal in onze woning beduidend beter is dan die van de router. We wensen vanaf nu het wifi-signaal te gebruiken van telenet, maar daardoor heb ik de sonos beam en sonos one terug moeten instellen. 

Ik heb de sonos one via een kabel aan onze telenet modem gehangen. Ik heb de sonos one kunnen koppelen aan het telenet netwerk (gebruik gemaakt van draadloze installatie). Ik kreeg de melding dat ik de kabel mocht uittrekken. Ik wou de muziek in de living eens proberen en plots kwam muziek uit de sonos beam en niet uit de sonos one. 

Ik heb vervolgens nog eens de sonos one aan de telenet modem gekoppeld en de sonos one werkt als ik hem gekoppeld laat aan de telenet modem. Van zodra ik de kabel eruit trek kan ik geen muziek streamen naar mijn sonos one, maar enkel naar sonos beam.

Kan iemand mij helpen ?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 6
Badge +3

Ik vind het toch een beetje vreemde situatie. Paar dingen:

Telenet acces point hangt aan je telenet modem zeg je, betekent dat dan dat je Telenet modem ook nog routerfunctie heeft ? Dan heb je router op router, dat kan conflicten geven in je netwerk, ook als ze beiden wifi hebben.. Vind Sonos niet fijn maar andere netwerkapparaten kunnen ook uitvallen. Normaal hang je een AP aan je router en heb je er maar 1 die echt fungeert als router. De router/modem van de ISP gaat dan in zgn bridge mode. Ik heb het hier ook zo (ziggo)

Heb je dan nu 2 wifi`s met 2 SSID`s (router en telenet), ook dat gaat niet lekker met overschakelen tussen de 2 met Sonos.

Als je Sonos aan je telenet bekabeld, werkt deze zeg je, dat kan kloppen. Het bevestigd wel dat je Telenet ook nog steeds router is.