Vraag

Sonos One begint vanzelf Spotify Connect te spelen als ik mijn tv (met Beam) inschakel

  • 25 July 2021
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Hoi allemaal,

 

De titel beschrijft het probleem al een beetje, maar hieronder in stappen wat de issue is:

  1. Spotify speelt muziek via Spotify Connect, die aan mijn Sonos Beam + Sonos One gekoppeld is
  2. Ik pauzeer Spotify, selecteer de output naar de Macbook i.p.v. de Sonos boxen
  3. Ik doe mijn TV aan, de Beam gaat zoals gewenst automatisch aan met TV geluid
  4. Mijn Sonos One begint vervolgens weer de gepauzeerde Spotify te spelen
  5. ….ik moet Spotify wederom pauzeren om de muziek uit te doen terwijl ik TV kijk 

Iemand een idee? Dit is trouwens vrij recent, volgens mij na de laatste systeem-update.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Lijkt mij zo op het oog meer een Spotify Connect-probleem. Heb je de One via de Sonos-app gegroepeerd met de Beam? Of via de Spotify app?

Lijkt mij zo op het oog meer een Spotify Connect-probleem. Heb je de One via de Sonos-app gegroepeerd met de Beam? Of via de Spotify app?

Het groeperen heb ik zowel via de Spotify als de Sonos app gedaan, met het zelfde probleem als gevolg. Overigens word ik sowieso naar de Sonos app gestuurd als ik die optie selecteer in de Spotify app.

Reputatie 7

Ik gebruik de Spotify-app nooit met Sonos, vandaar mijn vraag.

Maakt het nog uit vanaf welke speaker je de groep in Sonos start? Gebeurt het als je de groep start vanaf de One (en de Beam bijvoegt) maar ook andersom?

Het lijkt er dus op dat je eerst de groep moet verbreken in plaats van alleen pauzeren. Als dat vroeger anders was, voelt dit mogelijk meer als een work around dan een oplossing…..