Vraag

Sonos indoor en outdoor verliezen om de haverklap verbinding

  • 16 June 2021
  • 8 reacties
  • 98 Bekeken

Beste Sonos,


Ik heb een Sonos Boost en verder:

Binnen heb ik een dolby opstelling met Arc - 2 ons SL - 1 sub gen 3z

Buiten 1 amp - 2 outdoor speakers - 1 sub gen 3.

Sinds een week of 3, onafhankelijk van elkaar, of er iets wel of niet gelijkertijd afgespeeld wordt vallen alle producten weg en stopt het afspelen. 
 

Bij netwerk ben ik al van kanaal verwisseld en dit helpt ook niet. 
Na ± 5 minuten is alles weer online. Vervolgens doet alles het weer een tijdje en dan herhaalt dit zich. 
 

Als ik de amp bekabeld op een beamer aansluit blijft de kabelverbinding wel actief. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Ik ben een beetje geïntrigeerd door je laatste opmerking: “Als ik de amp bekabeld op een beamer aansluit blijft de kabelverbinding wel actief.“ Je klachten lijken namelijk te wijzen op een wifi-probleem (systeem raakt verbinding kwijt), terwijl hetgeen jij aangeeft dat helpt, ziet op de aanvoer van het geluid via HDMI of optisch. wat niets met de verbinding te maken heeft. Kun je toelichten hoe je je devices verbonden hebt?

Beste 106rallye,

Geluid beamer naar amp is bekabeld verbonden met rca-3.5 mm jack. 

Overige sonos producten zijn allen draadloos verbonden incl boost. 

Ik begrijp de opmerking dat het aan de wifi zal moeten liggen, maar overige apparaten, zoals de apple tv op de beamer aangesloten blijft feilloos streamen. Of 2 smart tv's die via internet met app's tv streamen blijven zonder problemen afspelen. 

Verder is de verbinding binnen en buitenhuis 2.4 ghz. 

Reputatie 6
Badge +3

De Boost niet bekabeld ? Dan is ie zinloos, die hoort met een ethernetkabel verbonden te zijn met je router. Via wifi doe ie niks.

Beamer naar Amp via RCA aansluiting is ook niet logisch; alles speelt immers via het netwerk. Die lijninang v/d Amp_is bedoeld om een platenspeler of CD-speler aan te koppelen zodat je platen of CD`s over je Sonos systeem kunt spelen.

De boost is wel bekabeld. Beetje ongelukkig neergezet in de tekst. 

 

En waarom is de de lijningang niet bedoeld voor een beamer? Het werkt immers feilloos en het geluid is loepzuiver. 

Maar dat is mijn vraag ook niet. Is alleen een mededeling...

Reputatie 6
Badge +3

De boost is wel bekabeld. Beetje ongelukkig neergezet in de tekst. 

 

En waarom is de de lijningang niet bedoeld voor een beamer? Het werkt immers feilloos en het geluid is loepzuiver. 

Maar dat is mijn vraag ook niet. Is alleen een mededeling...

 

Sorry, dacht een Sonos Beam naar de Amp. Beamer naar Amp zal wel vertraging geven maar heeft geen internet nodig. Waarschijnlijk dat het daarom goed werkt.

 

Als je de Boost bekabeld hebt, dan wordt je thuis-wifi niet gebruikt. Sonos maakt dan een eigen draadloos netwerk aan met de Boost als toegang naar het internet en alle andere Sonos als doorgeefluik van draadloos signaal.

Reputatie 6
Badge +3

foutje

 

Dus zou je denken dat met een boost alles ‘perfect’ moet werken. Ga het eens zonder de boost proberen. Kijken of het probleem zich blijft voordoen. 

Reputatie 6
Badge +3

Dus zou je denken dat met een boost alles ‘perfect’ moet werken.

Als alleen die Boost verbonden is met een kabel en alles redelijk bij elkaar in de buurt staat, dan idd, zou goed moeten werken.