Sonos icm met een beamer.

  • 14 January 2022
  • 1 reactie
  • 156 Bekeken

Hallo,

Ik wil gebruik maken van de Sonos home cinema ervaring met een Beam of Arc, 2 one’s en een subwoofer. De sonos beam of arc plaats ik onder mijn projectiescherm. Ik wil weten of het mogelijk is om de Beam/ Arc te verbinden met een av-receiver met een hdmi arc poort om zo de dolby digital surround ervaring te krijgen.

Op de receiver staat nog ander apparatuur met hdmi verbonden: digibox, xbox, chromecast, laptop,… .De hdmi-out van de receiver gaat naar de beamer. 

Kan ik de receiver met een hdmi-(e)arc kabel verbinden met de sonos beam/arc waardoor de Sonos geluid afspeelt van mijn verschillende bronnen: digibox, xbox, laptop,… . en het beeld (synchroon) uitgezonden wordt naar mijn beamer? Kan de sonos beam/arc ook nog verbonden worden met 2 one’s en sub voor een surround sound? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Nee, dat gaat hem niet worden. Sowieso zijn de Sonos soundbars niet geschikt om met een AV receiver te verbinden. Maar bovendien is de HDMI-ARC op een receiver erop gericht geluid van een TV te ontvangen en niet om geluid naar een soundbar te verzenden.

De Beam en de Arc zijn echt bedoeld om enkel op een TV of beamer met HDMI-ARC te worden aangesloten. Ze zijn uitstekend te combineren met de Sub en twee One SL’s (ook wel met One’s, maar die zijn duurder dan de SL’s, terwijl de microfoon van de One, die het prijsverschil veroorzaakt, het in een surroundopstelling niet doet).