Vraag

Sonos Arc op Samsung the frame

  • 21 June 2020
  • 5 reacties
  • 1172 Bekeken

Alles werkt ook de afstandsbediening is geen probleem. 

Maar als ik Atmos geluid wil horen moet ik eArc inschakelen en dat werkt op geen enkele manier.

Inschakelen lukt wel maar zodra ik Netflix of welke app dan ook open dan schakelt de functie uit en hoor ik geen geluid.

De optie Doorloop is in het geheel niet te gebruiken. 

Dus geen Atmos geluid maar een gereduceerd 5.1 geluid is alles wat ik eruit krijg.

Hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Heb je een 2020 The Frame of een 2019? De 2019 heeft nog geen eARC, maar krijgt dat waarschijnlijk in juni. Wat je evt. krijgt is compressed Atmos via DD+, want dat is wat Netflix meegeeft. Daar is overigens dan gelukkig weer geen eARC voor nodig…..

Doorloop is passthrough? Moet dat ook aan als je geen externe apparaten hebt?

En waarom krijg je een gereduceerd 5.1-geluid? Geen vol 5.1?

Op het engelstalige forum heb ik overigens gelezen dat je Armos eerst op een andere app aan zou moeten zetten (bijvoorbeeld Prime) voordathij bij Netflix zichtbaar wordt.

 

Edit: heb je mogelijk hetzelfde probleem als hier: https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/sonos-arc-samsung-frame-tv-earc-not-working-6842523

Het is een 2020 frame. Maar de eArc werkt niet. De selectie "doorloop" verspringt naar "AUTO"  zodra ik een app open. "Doorloop" is het ongecomprimeetde geluid, dus de beste optie. Maar omdat dit verspringt naar auto, stopt het geluid .

Dus met eArc functie krijg ik in het geheel geen geluid

Het is een 2020 frame. Maar de eArc werkt niet. De selectie "doorloop" verspringt naar "AUTO"  zodra ik een app open. "Doorloop" is het ongecomprimeetde geluid, dus de beste optie. Maar omdat dit verspringt naar auto, stopt het geluid .

Dus met eArc functie krijg ik in het geheel geen geluid

En ja het is hetzelfde probleem als in de link die je stuurde.

De Atmos via DD + is vergelijkbaar met dolly 5.1, dat bedoelde ik met gereduceerd.

Blijkbaar is het een groot probleem gezien dat na 2 weken nog steeds niet is opgelost.

Ik hoop dat Samsung hier snel iets aan doet

 

Reputatie 7

Ik hoop dat je probleem snel wordt opgelost. Toch begrijp ik je gebruik van de termen rondom surround/Atmos en je gebruik van je set up niet helemaal.

Je zegt: “De Atmos via DD + is vergelijkbaar met dolly 5.1, dat bedoelde ik met gereduceerd.” Volgens mij kan Atmos via DD+ worden overgebracht. Dat is niet "gereduceerd” maar gecomprimeerd. Als gezegd: hiervoor is geen eARC nodig en dit is de Atmos die ja van Netflix krijgt. Ongecomprimeerde oftewel "full” Atmos krijg je van een (recente) Bluray-speler; vandaar ook dat "passtrough” - volgens mij gaat (maar helemaal zeker ben ik op dat punt niet) het geluid gaat (onaangeraakt) door de TV naar de Arc. Je zegt echter niet dat je zo'n speler gebruikt.

Reputatie 7
Badge +2

Spijtig om te lezen dat je TV het geluid niet goed wil doorzetten, hoop voor je dat het opgelost word.

Zou graag willen verwijzen naar ‘t aangepaste topic over Home Theater.

Er zit een nieuw toegevoegd uitklapbaar kopje tussen omtrent Atmos (Arc).