Vraag

Sonos Arc: geluid hapert bij eerste keer op een dag aanzetten

  • 12 October 2020
  • 11 reacties
  • 2089 Bekeken

Sinds enige weken zijn wij in het bezit van een Sonos Arc.  Prachtig geluid, als ie het doet. Het probleem is alleen dat wij elke dag bij het voor het eerst aanzetten van de tv problemen hebben met het geluid. Het geluid valt dan om de paar seconden een seconde weg. De enige remedie hiervoor is de voeding van de Sonos eruit trekken en weer terug doen. Daarna doet hij het de rest van de dag prima, ook als je hem tussendoor uit zet. De volgende dag herhaalt het probleem zich echter weer.

Op een Engelstalig Sonos-forum kwam ik al meerdere mensen tegen met hetzelfde probleem, die allen ook geen oplossing hadden gekregen, dus ik probeer het hier ook maar eens.  Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik elke dag een stekker uit het apparaat moet trekken? Dat lijkt me ook  niet heel bevorderlijk voor de levensduur van de stekker…

Nog wat technische gegevens:

tv - Samsung The Frame 2020, tegelijk met de Arc aangeschaft. (Waarvan de e-arc verbinding niet werkt, maar dat is blijkbaar een known issue en het is wachten op een update van Samsung) eArc staat nu uit in de instellingen, omdat er helemaal geen geluid komt als die aan staat. We gebruiken deze poort echter wel en dit levert alsnog prima surroundgeluid.

Arc aangesloten via Hdmi, met twee Sonos One’s als surround opstelling. 

De problemen doen zich voor met alle invoerbronnen van de tv (settopbox, netflix, Disney+, etc.). Geluid afspelen via Spotify gaat echter prima, dan zijn de haperingen er niet.

Invoerkanaal van geluid aanpassen (van tv boxen naar HDMI en weer terug) helpt niet. Als ik het geluid op tv-boxen zet, springt hij automatisch weer terug naar de hdmi poort waar de Arc op zit. Met nog steeds haperend geluid.)

Iemand een idee?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Het is een welbekend probleem bij zowel Samsung als Sonos. Zie ook de internationale versie van dit probleem: https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/sonos-arc-and-samsung-earc-compatibility-issues-6844769

Beide partijen, zowel Samsung als Sonos, lijken hun verantwoordelijkheid tot nu toe te willen ontlopen. Het is absoluut onacceptabel dat er bij producten in deze prijsklasse niet snel een oplossing word verzorgd. Ik raad iedereen met dit probleem aan klachten in te dienen bij de welbekende instanties. Ook reviews op websites achter laten bij de desbetreffende producten is aan te raden. Consumenten moeten gewoon gewaarschuwd worden zolang bedrijven hen niet serieus nemen!

Ik heb inmiddels begrepen dat een ander forumlid met Kassa in gesprek is over de situatie.

Geachte ls

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, maar kan nog niet echt de oplossing vinden. Ik heb sonos arc +sub + 2x one voor surround in combinatie met samsung 55 inch 95 T.

Tv ge updated naar laatste versie, helpt nog niks.

Volgens mij is er een conflict tijdens opstarten tv en sonos.

Maar komt het nu bij sonos of samsung vandaan????

Wij hebben dit probleem al heel vaak gehad met een playbar en sub en 2x de one. Ook een Samsung tv. Het is even opgelost geweest in samenwerking met Sonos en bij ons zat het zeiden ze in de overige sonos producten en daarin een WiFi geheugen? Helaas sinds het weekend is het probleem weer terug. Maandag maar weer met sonos gaan bellen. Ik heb al bijna zeker 10 uur aan de telefoon gezeten!! En al 2x een nieuwe playbar gehad maar probleem weer terug. Als we de stroom uit de playbar halen doet hij het weer heel de dag. Tot de volgende dag inderdaad. We hebben erg veel sonos producten maar ik denk zelf dat het toch met Samsung te maken heeft! Misschien is een LG gaan kopen:grin:

Sinds enige weken zijn wij in het bezit van een Sonos Arc.  Prachtig geluid, als ie het doet. Het probleem is alleen dat wij elke dag bij het voor het eerst aanzetten van de tv problemen hebben met het geluid. Het geluid valt dan om de paar seconden een seconde weg. De enige remedie hiervoor is de voeding van de Sonos eruit trekken en weer terug doen. Daarna doet hij het de rest van de dag prima, ook als je hem tussendoor uit zet. De volgende dag herhaalt het probleem zich echter weer.

Op een Engelstalig Sonos-forum kwam ik al meerdere mensen tegen met hetzelfde probleem, die allen ook geen oplossing hadden gekregen, dus ik probeer het hier ook maar eens.  Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik elke dag een stekker uit het apparaat moet trekken? Dat lijkt me ook  niet heel bevorderlijk voor de levensduur van de stekker…

Nog wat technische gegevens:

tv - Samsung The Frame 2020, tegelijk met de Arc aangeschaft. (Waarvan de e-arc verbinding niet werkt, maar dat is blijkbaar een known issue en het is wachten op een update van Samsung) eArc staat nu uit in de instellingen, omdat er helemaal geen geluid komt als die aan staat. We gebruiken deze poort echter wel en dit levert alsnog prima surroundgeluid.

Arc aangesloten via Hdmi, met twee Sonos One’s als surround opstelling. 

De problemen doen zich voor met alle invoerbronnen van de tv (settopbox, netflix, Disney+, etc.). Geluid afspelen via Spotify gaat echter prima, dan zijn de haperingen er niet.

Invoerkanaal van geluid aanpassen (van tv boxen naar HDMI en weer terug) helpt niet. Als ik het geluid op tv-boxen zet, springt hij automatisch weer terug naar de hdmi poort waar de Arc op zit. Met nog steeds haperend geluid.)

Iemand een idee?

Goede avond,

 

Hier precies hetzelfde probleem en de zelfde setting. Ik heb the Frame 65” van Samsung hangen en de arc eronder. Sinds een paar weken valt ook hier het geluid telkens weg. Erg jammer en niet wat je hoopt als je zoveel geld uitgeeft. Ik hoor graag wat er te doen is naar de stekker eruit of telkens naar instellingen en daar maar lopen zoeken op hoop van zegen.

 

Hier hetzelfde probleem. 

Gister de Samsung Frame 2020 gekocht i.c.m. de Sonos Arc en helaas hapert ook mijn audio bij het afspelen van alle bronnen die via de HDMI audio return channel lopen. Afspelen van muziek gaat wel goed. Door herstarten van de ARC is het probleem verholpen dus lijkt aan de Sonos HDMI arc kant te liggen.

Hoor graag hoe dit permanent opgelost kan worden. 

Beste,

 

zelfde probleem hier: ARC net aangeschaft in combinatie met 2one’s als surroundspreakers.

televisietoestel Samsung QE55ls03t (the frame)

 

muziek streamen werkt zonder problemen. Bij inschakelen van het televisietoestel, valt het geluid kortstondig weg/springt terug aan.

aansluiting via HDMI e-ARC.

 

zoals hierboven eveneens aangegeven, is dit blijkbaar een mee voorkomend probleem. (Zie verschillende forums van gebruikers)

welke oplossing kan hiervoor geboden worden?

diagnoserapport:2016255708

 

alvast bedankt!

 

Michael

 

Gegroet,

Zelfde probleem gekend met Samsung Crystal UHD 8 serie van 2020. Sonos Arc sedert Juni 20.

Probleem heeft zich reeds geruime tijd niet meer voorgedaan. Ik weet niet onmiddellijk wat tot de oplossing heeft geleid. Heb de Arc een tijdje terug wel via de Sonos App - Producten - (bij mij) woonkamer-Arc (+ Sub + LS +RS) - scrollen naar Thuisbioscoop - TV-installatie - We gaan je Sonos Arc verbinden met TV - Doorgaan  enz… nogmaals geïnstalleerd. (gaf geluid op moment dat de Arc verbonden is met TV)

Hierna via de TV - Bron - Verbindingshandleiding - Audio apparaat geeft dit HDMI ARC, hierop klik ik en dan verschijnt in het eerste scherm in groene kleur “Huidige geluidsuitvoer: Ontvanger (HDMI-eARC) - op het volgende scherm verschijnt ‘Nu instellen’ Na hierop te hebben geklikt verschijnt in het scherm geluidsuitvoer ‘Ontvanger HDMI- eARC (hierop ‘sluiten’)

Als we dan naar Instellingen - Geluid - Geluidsuitvoer gaan staat hier (bij mij althans) - Ontvanger (HDMI-e ARC). De Expertinstellingen geven ook HDMI-eARC met Atmos mogelijkheid.

Ik vermoed dat de instellingen op een recente Samsung The Frame op dezelfde manier verlopen.

‘s Nachts gaat de stroom van de Sonos en TV, de dag erop geen problemen.

Geen idee of het u zal helpen.

Mvg

Danny

 

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn ARC en Samsung Frame 65”. De eerste week, na installatie, had ik het probleem niet maar nu wel. Het probleem is inderdaad over nadat je de powerkabel van de ARC even uit het stopcontact haalt maar de volgende dag is het probleem er weer. 

Helaas zie ik geen goede oplossing in dit forum maar ook niet van Sonos zelf. Hoop toch dat er voor dit euvel snel een oplossing komt.

Hier hetzelfde probleem met Arc + Samsung The Frame. Als ik de posts over dit onderwerp op het forum lees, is deze klacht al ruim 3 maanden bekend bij zowel Sonos als Samsung en komt dit vaak voor. Ik begrijp dat het wachten is op een software update van Samsung, erg jammer dat dit zo lang moet duren.

Nu verhelp ik het probleem telkens door de HDMI kabel uit- en in te pluggen maar dit is natuurlijk structureel niet de bedoeling.  

hier hetzelfde verhaal, echter bij iedere keer opstarten van de QE65LS03 frame TV - bloedirritant en het lijkt me niet goed om steeds maar te rebooten. komt er vanuit Sonos nog een reactie of is dit slechts een plaats om problemen te uiten en vervolgens niks mee gedaan wordt?

Bizar maar waar. Het probleem heeft zich de afgelopen dagen maar één keer voorgedaan, alle andere keren ging het opstarten probleemloos. Ik kan nog geen patroon ontdekken, het lijkt erop dat het opstartprobleem zich meestal openbaart als ik TV ga kijken via KPN. Via de Netflix  en de Youtube app heb ik deze storing nog helemaal niet gehad. Zou het mogelijk een combinatie zijn van de software van Samsung, Sonos en KPN? Ik gebruik de Experia Box V10 in combinatie met de Arris VIP2952 decoder. De KPN app op de Samsung TV gebruik ik niet (meer), deze beviel mij niet.

Is dit wellicht herkenbaar bij de anderen met dit probleem?