Vraag

Sonos arc bedienen met Harmony geen TV input mogelijk.

  • 10 April 2022
  • 3 reacties
  • 45 Bekeken

Ik gebruik de harmony ultimate voor het bedienen van mijn tv en de sonos arc.

Bij het aanmaken van een activiteit krijg ik niet de mogelijkheid om de input van de sonos arc op TV te plaatsen.

Waarom is deze optie TV niet aanwezig om te selecteren en play, mute ,channel up , etc… wel

eind doel is TV aan geluid staat op sonos arc. Maar ik krijg muziek ipv mijn input TV


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Denk je niet te moeilijk? Waarom zou je de Arc willen bedienen met de Harmony? De Arc wordt toch door de TV bediend (via HDMI-CEC)? Als je dan in de instellingen van de Arc “Automatisch afspelen TV” aanzet, schakelt de Arc op het TV-geluid als je de TV aanzet. Of mis ik iets?

Ik wil op mijn samsung tv de optie ambient gebruiken. Dit zijn schilderijen om niet op een zwart scherm te moeten zien. Beetje sfeer mijn tv is een 75inch is bijna de muur vol. Tijdens de afbeeldingen wil ik wel muziek willen blijven spelen. Doordat  tv aan staat en de optie auto afspelen aan staat. Krijg ik geen geluid van muziek maar de afbeelding heeft ook geen geluid. Daarom wil ik optie auto afspelen af zetten en enkel bij aktiviteit tv spelen de input op tv zetten zoals deze in de sonos app wel aanwezig is.

Reputatie 7

Je zegt “Waarom is deze optie TV niet aanwezig om te selecteren en play, mute ,channel up , etc… wel”. Play, mute en channel up zijn functies van de TV, niet van de Arc: je bedient dus de TV met de Harmony en niet de Arc. Dus is er geen mogelijkheid de input op de Arc te wijzigen. Dat moet ofwel via de Sonos app, ofwel via “Automatisch afspelen TV”, maar dat werkt alleen bij de eerste maal aanzetten van de TV.

Ik kan maar één mogelijkheid bedenken: je zou de TV uit en weer aan moeten doen om de Sonos naar TV als input te laten schakelen.