Sonos 5 met 2 Sonos One SL in horecazaak - systeem valt heel soms weg en muziek speelt niet synchroon.

  • 10 June 2022
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Beste

 

Sinds vorig jaar zijn wij in onze zaak overgeschakeld op Sonos speakers. Zeer handig en goeie kwaliteit. Nu heel af en toe valt het systeem weg en speelt de muziek niet meer synchroon. Er zit soms ook een echo op. Ik los dit op door de stekkers van de speakers uit te trekken en weer in te steken. Maar dat is tijdens het werken in een horecazaak soms tijdverlies. Mijn vraag is nu hoe dit komt? Mijn Sonos 5 is verbonden met de kabel aan een switch. De 2 Sonos One’s SL, daarvan is één verbonden met de kabel aan diezelfde switch, de andere niet. Ik zie in de app dat ik op SonosNet zit: WM:0 .

De muziek wordt gestreamd met een iPad met de Sonos 2 app. 

 

Zou iemand enig idee hebben hoe dit probleem zich voordoet? Bekabel ik de 2e Sonos One SL best ook? 

 

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Ik neem aan dat je de speakers hebt gegroepeerd als ze uit sync gaan? Want als je per speaker apart dezelfde muziek start, dan ligt de oplossing in groeperen.

Je zou inderdaad eens kunnen variëren met de kabels. Eén kabel is altijd nodig voor Sonosnet, maar je zou ook beide andere speakers kunnen bekabelen (en dan de wifi op de speakers uitzetten) of juist beide SL's niet bekabelen en kijken of dat helpt.

Mensen bestaan voor het grootste deel uit water, dat wifi dempt. Veel mensen in de zaak is dus slecht voor je wifi. Alles bekabelen zou dus misschien de beste oplossing zijn, maar probeer het eerst eens met maar één bekabelde speaker.