Beantwoord

Radio geluid na tv kijken

  • 13 September 2018
  • 4 reacties
  • 920 Bekeken

Ik heb sinds vandaag weer het volgende na de update.
Als ik thuis kom druk ik op de play toets van de play 1 om radio af te spelen..
Als ik tv ga kijken gaat het geluid van de radio uit en het sonos systeem neemt het geluid van de tv over.
Dan bijvoorbeeld de volgende dag wil ik weer radio luisteren normaal klikte ik dan op de play toets van de play 1 en ik kreeg weer het geluid van de radio.
Maar nu als ik de radio wil afspelen moet ik eerst via de app een radiostation selecteren omdat het systeem op het geluid van de tv blijft staan.
Bij een eerder update was dit ook een bug en is dit later herstelt.

Heb al met Sonos gebeld maar dit probleem is bij hun niet bekend.

Hebben meer mensen hier last van?
icon

Beste antwoord door Frank020 1 October 2018, 18:52

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey Frank, wanneer je in die situatie de Play1 radio wilt laten afspelen zul je eerst of de Play1 een station moeten geven om af te spelen of ontkoppelen van de Playbar. De Play1 heeft namelijk nog altijd de opdracht om geluid van tv af te spelen.

Er is een manier om je Play1 snel uit de groep te halen en dat is door een moment de Play-knop ingedrukt te houden. De speaker zal dan niet meer met de Playbar in een groep zitten en weer het station kunnen afspelen door nogmaals op de Play-knop te drukken.
Hoi Frank

Ik denk waar het probleem bij mij zit.
Ik heb een nieuwe router gehad van Ziggo.
Deze Connect box gaf zoveel problemen dat we zelfs met een Iphone niet meer op internet konden.
Na een volledige reset hebben mijn kinderen er een 2.4 en 5 ghz netwerk van kunnen maken.
Ik kom donderdag terug van vakantie en dan ga ik de Sonos ook weer aansluiten op de WIFI.
Ik geef de Sonos ook een fabrieks reset zodat er geen oude gegevens blijven hangen.
Ik laat het weten of het allemaal gaat werken want net voor de vakantie deed de Sonos helemaal niets meer.
Reputatie 4
Badge +3
We wachten je antwoord af, Frank. Als het probleem nog steeds aanwezig is na Donderdag horen we dit graag.
Na de nieuwe installatie werkt alles weer naar tevredenheid.