Vraag

Problems with Spotify playback

I have a Sonos Connect system connected with fast and stable WIFI. It worked flawlessly until a few weeks back. 

When I play a Spotify playlist (froma payed for Spotify account) it very often (rough estimation: once every 3 songs) stops suddenly in the middle of a song. The iPad Sonos app I'm using to control the Sonos reports it cannot play the song because there is a problem with the connection to Spotify. It might be Spotify or Sonos or the connection, I don't know, but it's not very good for your listening experience…

I know of at least one other Sonos user that reports exactly the same kind of problems.

I am quite certain it is not my home network. When I listen to Internet radio or a playlist from my NAS on the Sonos box everything is fine.

Is there anything I can do or is this just one of those mysterious Internet flaws that come and go and (hopefully) will disappear magically over time?

11 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hey Erik,

Zou je anders een diagnose willen versturen wanneer je problemen ervaart?

Als je hier dan het bevestigingsnummer plaatst kijk ik er graag even naar voor je.

Dag Mark,

Bevestigingsnummer: 550335044

Ik heb er wel een aantekening bij: Mijn Sonos apparaten staan 's nachts uit (via een schakelklok, het zijn nogal stroomvreters in rust vind ik). Sinds ze aan zijn gegaan vanmiddag heb ik nog geen muziek gedraaid. Het kan dus zijn dat de diagnose niets laat zien omdat er sinds de power-up niets gebeurd is. Als dat zo is laat het dan weten, dan zorg ik dat ik een keer een diagnose stuur direct nadat ik problemen heb gehad.

Reputatie 5
Badge +3

Kun je een diagnose maken kort nadat het probleem zich voordoet? In deze staat het gehele systeem 3 minuten aan en dan kan ik maar 3 minuten uitlezen.

Ga ik doen maar kan even duren

Dag Frank,

Vanmorgen was het heel erg. Na enige nummers van een playlist te hebben afgespeeld hield de Sonos er mee op en het ene na het andere nummer startte niet op met de melding dat er iets was met de verbinding met Spotify. 

Bevestigingsnummer diagnose: 1682477492

Hoop dat je hier iets aan kunt zien.

Wat me ook nog opviel is dat de Spotify app op de iPad ook gen verbinding met het Sonos afspeelapparaat kon maken. Normaal is dat probleem loos.

Internet radio deed het normaal.

Erik

Reputatie 5
Badge +3

In je eerste diag zie ik Voor/TV en Achter, in de tweede diag enkel Garage. Het lijkt erop dat er iets in je netwerk verkeerd gaat dus je kunt het beste even inbellen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Nee, dat klopt wel Achter en Voor/TV stonden nog uit. Dus, nee, dat gaat er iig niet verkeerd.

Ik wil wel inbellen, maar de log moet toch het eea tonen voor de Garage speler?

Hier is er nog eentje met alle drie Sonos systemen in huis aan. Het lijkt er echter op dat alleen de Garage problemen heeft, dat is een ouder type, heeft dat er wat mee te maken?

Bevestigingsnummer: 1211488391

Ik zou het prettig vinden als je nog even reageerde.

Reputatie 4
Badge +2

Hey Erik,

De diagnose van de Garage laat me niet direct een probleem zien met de speler zelf, ervaar je ook problemen als je Garage in de groep zet bij een andere speaker die speelt?

Dat kan ik me haast niet voorstellen. De ene na de andere Spotify song loopt mis en de speler schiet een of twee nummers van de playlist verder. Als ik dan handmatig het nummer opnieuw aanklik speelt het wél.

Is dit soms Sonos's niet zo'n subtiele manier om me aan te sporen een recentere player aan te schaffen? Ik krijg er een beetje genoeg van...

Reputatie 5
Badge +3

Wat een vreemde reactie toch. Het advies is om in te bellen zodat er direct meegekeken kan worden. om de een of andere reden wil je dat kennelijk niet, maar dan ga je wel zeggen dat je er genoeg van krijgt.

Het kan haast niet anders dan dat er iets misgaat in je netwerk. Er is een tijdje een probleem geweest met Spotify, maar dat is volgens mij al een tijdje opgelost. 

Reageer