Beantwoord

Play:1 wordt niet gedetecteerd / kan ik niet toevoegen

  • 12 May 2021
  • 2 reacties
  • 420 Bekeken

Dag!

Ik heb in huis 4 Sonos-boxjes. Op het wifi-netwerk beneden zitten twee One SL-boxjes, en op het wifi-netwerk (van de wifiversterker) boven twee Play:1-boxjes. Sinds gisteren is een van de Play:1-boxjes opeens verdwenen uit mijn Systeem in mijn app. Als ik dit product weer wil toevoegen, blijft de app zoeken naar producten in de buurt, maar vindt het deze Play:1-box niet. Ook niet als ik mijn app ernaast houd.

Als ik in de Quick Help kijk staan er allerlei suggesties om te proberen het product toch te detecteren. Deze heb ik allemaal uitgevoerd, tot en met de laatste aan toe (verbinden met ethernetkabel voor een software update → deze update heb ik uitgevoerd). Toch lukt het Sonos daarna nog steeds niet om met dit Play:1-boxje verbinding te krijgen en toe te voegen aan mijn systeem.

Heeft iemand nog een laatste tip voor mij?

Groet, Peter.

icon

Beste antwoord door 106rallye 13 May 2021, 00:52

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Je telefoon naast een speaker houden helpt, zeker bij de Play:1 niet. De One (Gen 2) heeft bluetooth om te helpen bij set up -de Play:1 niet. Alle verbindingen met een Play:1 lopen via je wifi.

Het lijkt erop dat je eraan toe bent om eens te bellen met Sonos…..

Je opmerking over wifi heeft mij getriggerd. Ik heb het wifisignaal bij de Play:1 gemeten en deze was bijna 0. Vandaar dat het boxje niet werd gedetecteerd. Ik heb de wifibooster nu ergens anders hangen en het boxje wordt weer gevonden door Sonos.

Blijft de vraag over waarom het wifisignaal opeens zo laag is, terwijl het daarvoor (redelijk) goed was. Maar die moet ik aan Ziggo stellen 😀

Thanks!