Hoi,
Sinds lange tijd ben ik in het bezit van een Sonos Play:1. Altijd heeft deze gewerkt op het wifinetwerk. Sinds kort heb ik het wifinetwerk uitgebreid met 3 TP-Link Deco apparaten. Ook daarna heeft de Sonos altijd nog gewerkt. Het enige was dat ik niet altijd het apparaat in de app kon vinden, omdat ik dan met het verkeerde wifipunt was verbonden. Dat is echter niet het probleem.
Afgelopen week heb ik een Sonos ERA100 aangeschaft. Echter wilde dit apparaat niet verbinden met mijn wifinetwerk. Na de router opnieuw te hebben opgestart was het probleem niet verholpen en stopte mijn Play:1 er ook mee. Nu heb ik een hele dag besteedt aan het oplossen van mijn wifiprobleem, maar het mocht niet baten. Ook heb ik al contact gehad met mijn provider, maar ook zij snappen niet wat er aan de hand is.
Een bekabelde verbinding van de Play:1 rechtstreeks op mijn router leidt niet tot een verbinding. Bij bekabeling zie ik op de modem wel dat de Sonos wordt 'gezien’ door de router.
Zowel de Play:1 als de ERA100 geven na het invoeren van het wifi wachtwoord (wat 100% goed is) gelijk aan dat de verbinding niet mogelijk is.
De melding: "We konden geen verbinding maken met "wifinetwerk”. Controleer of je het juiste wifinetwerk en wachtwoord gebruikt, en probeer het opnieuw.”
Ik zou zo graag weer gebruik maken van de speakers. Anders kan ik de ERA100 terugsturen en mijn Play:1 wegdoen…
Met vriendelijke groet,
Thijs