Vraag

Platenspeler met 2 Sonos Fives (stereopaar).

  • 5 April 2021
  • 8 reacties
  • 175 Bekeken

Dag experts,

Mogelijk kan iemand mij verder helpen. Ik heb een platenspeler met voorversterker via de Line in aangesloten op een Sonos Five. Deze Five is bekabeld. In deze setup werkt het goed. Inmiddels heb een een tweede Five in stereo gekoppeld via WiFi. Als ik nu de platenspeler gebruik krijg ik alleen geluid op de eerste bekabelde Five. Ik wil graag mijn platen stereo beluisteren natuurlijk. 

 

Moet de nieuwe Five ook bekabeld zijn? Of is er een andere oplossing?

 

Alvast bedankt!

Gerland


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Dat kan ik ook nog proberen idd. Gewoon een telefoon koppelen via de line in. Genoeg opties nog 😅

Reputatie 6
Badge +3

Moet bijna wel hè? Heb net een nieuw kabeltje besteld. Hopelijk levert het het gewenste resultaat op. 

is er geen instelling in de voorversterker ? Die kan ook RIP zijn en maar 1 kanaal doorgeven ipv 2.

Je kunt daarom ook eens een andere bron proberen, telefoon, cd speler als dat gaat.

Moet bijna wel hè? Heb net een nieuw kabeltje besteld. Hopelijk levert het het gewenste resultaat op. 

Reputatie 6
Badge +3

Het moet iets met het stereo signaal te maken hebben (kabel, platenspeler, voorversterker, plaat). De line in van Sonos werkt exact hetzelfde als welke andere bron dan ook.

Ik ga een ander kabeltje gebruiken, kijken of dat werkt. Thanks!

Reputatie 6
Badge +3

Dank voor je reactie Eddie! Klopt dat ik, door een five bekabeld te hebben, een eigen Sonos WiFi netwerk heb. Als ik via Spotify muziek afspeel werkt het ook als een zonnetje. Alleen de platenspeler wil niet over beide fives...

Correct, SonosNet. Raar, moet gewoon werken met Line in naar 2 stereo fives, zeker als Spotify gewoon werkt.

  • eens een andere line in kabel gebruiken (Rood/witte tulp), mischien is 1 v/d 2 kabeltjes of stekkers rood/wit niet goed
  • onwaarschijnlijk maar: eens een andere plaat opzetten, gewoon om stereo signaal te testen

Dank voor je reactie Eddie! Klopt dat ik, door een five bekabeld te hebben, een eigen Sonos WiFi netwerk heb. Als ik via Spotify muziek afspeel werkt het ook als een zonnetje. Alleen de platenspeler wil niet over beide fives...

Reputatie 6
Badge +3

Nee, die hoeft niet ethernet bekabeld te zijn, moet gewoon werken als je ze in stereo hebt staan of gegroepeerd kan ook (2 x mono dan).

Als je er 1 bekabeld hebt gaat trouwens niks meer via je eigen wifi, dat gaat draadloos van Sonos naar Sonos.