Beantwoord

Platenspeler aansluiten

  • 22 November 2020
  • 18 reacties
  • 9381 Bekeken

Ik heb op dit moment een Sonos Beam en 2x een sonos one.

nu wil ik ook dat mn platenspeler op sonos wordt aangesloten. Wat raden jullie me aan in combinatie met de Beam en 2x One die ik al heb? 
zorgt een sonos 5  naast de aansluit mogelijkheid voor de platenspeler ook echt een verbetering qua geluid? Of kan ik beter een Connect, Port of AMP aanschaffen? 

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 23 November 2020, 09:19

Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Port en Amp hebben een andere primaire functie dan het aansluiten van Phono, nl het aansluiten op een bestaande (niet Sonos) installatie (Port) danwel aansluiten op passieve (niet Sonos) speakers (Amp).

Sonos Connect is de voorganger van de Port.

Persoonlijk zou ik Port en Amp dus nooit alleen maar aanschaffen om er een Phono aan te hangen. De Sonos Five is een iets ander verhaal, dan krijg je er in elk geval nog een prachtig klinkende speaker bij. Die geeft geen extra dimensie aan je TV geluid, hij maakt geen onderdeel uit van je Surround Sound opstelling. Voor muziek is het zeker een aanvulling mits je er een mooi plekje voor hebt waar je nog wat extra geluid kunt gebruiken.


Oké duidelijk. Dank je wel. Dan wordt het dus de Five voor me. 

Reputatie 7

De Port is wel iets goedkoper dan de Five (scheelt op dit moment €121), maar het grote voordeel van de Five is inderdaad dat je bij je platenspelere meteen een speaker hebt. Ik heb ooit gekozen voor de Connect omdat mijn CD-speler (waarvan ik het geluid in het Sonos-systeem wil brengen) onder de Beam heb staan; ik had het geluid van een extra speaker dus niet nodig.

Dat scheelt wel een hoop geld. En een extra is niet perse nodig. 
Kan ik de platenspeler met de Port dan af laten spelen op mn Beam?

Reputatie 7

Ja. Je kunt de Beam aanwijzen als standaard luidspreker voor de Port of hem groeperen met Sonos speakers.

N.B. de Port en de Five hebben geen voorversterker. Als je er een platenspeler op aansluit, moet die dus ofwel een ingebouwde voorversterker hebben, ofwel moet je een aparte voorversterker tussenschakelen. 

Badge

Hoi, ben in het bezit van een platenspeler met Bluetooth en een rca uitgang. Verder een play base en twee one speakers met subwoofer. De platenspeler heeft een voor versterker. Als in een Sonos port koop dan kan ik de platenspeler aansluiten op de Port, maar streamt die dan door naar de play base?

 

gr. Jerry

Reputatie 1
Badge

Ja. Je Port heeft een lijningang waarop je de platenspeler kunt aansluiten. Op de Playbase kun je dan de lijningang van de Port als bron kiezen.

Je kunt het zelfs zo instellen dat de Port zodra hij signaal op zijn lijningang detecteert de muziek van de platenspelere vanzelf doorstuurt naar de Playbase (Automatisch afspelen functie).

Badge

Thx

Badge

Ik heb op dit moment een Sonos Beam en 2x een sonos one.

nu wil ik ook dat mn platenspeler op sonos wordt aangesloten. Wat raden jullie me aan in combinatie met de Beam en 2x One die ik al heb? 
zorgt een sonos 5  naast de aansluit mogelijkheid voor de platenspeler ook echt een verbetering qua geluid? Of kan ik beter een Connect, Port of AMP aanschaffen? 

Hi Arie,

ik heb een soort van workaround verzonnen voor zij die geen line in hebben op hun sonos producten maar wel een beam. Ik heb mijn oude blueray aangesloten op mijn tv en daar zit wel een line in op. Wanneer ik mijn platenspeler hierop aansluit kan ik lekker via mijn sonos play alles door het huis laten spelen door ook andere speakers te kiezen maar het beste loopt het wel via de beam moet ik zeggen. Op zolder staat een Ikea sonos en die hapert soms een fractie van een seconde. Ik zet dan het geluid van de woonkamer op 0 en op zolder naar wat ik wil.

Enige “nadeel” is dat ik mijn tv aan moet hebben maar met een beetje mazzel kan je het beeld uitzetten en alleen het geluid doorgeven via de HDMI/Optische kabel

Wat een goed idee, werkt dat echt zo. Platenspeler aansluiten op je line ingang van je bleuray speler en aansluiten op je tv hmmmmmm🤔

Ik heb een Sony platenspeler gekocht met ingebouwde versterker ik wilde hem installeren in de woonkamer waar ik een soundbar en 2 stuks play 5 speakers deze zitten in surround groep

Als ik de line in gebruik van de play 5 moet ik ze uit de surround groep halen om de line te kunnen gebruiken

Kan ik dit simpel anders oplossen bv door sonos connect te plaatsen

Of kan ik beter nog extra sonos box kopen met line in zonder dat deze in surround groep zit

 

Reputatie 7

Een Connect kun je niet meer nieuw kopen, daarvoor heeft Sonos nu de Port. Goedkoper is een Era 100 met de Sonos USB-C audio adapter. Ik heb niet begrepen dat het één beter is dan het ander.

Beste rally 

Bedankt ik had op goedkope oplossing gehoopt aangezien de platenspeler voor de fun is

Op marktplaats word de connect aangeboden maar werkt het dat is de vraag 

Ik had perfect surround geluid en het zonde als ik dat niet meer heb door de platenspeler 

 

Ik heb op mijn terras nog wel oude sonos play 3 is dat wellicht optie om die aan te sluiten

Reputatie 7

De Play 3 heeft geen ingang, dus dat gaat niet lukken. Een Connect van Marktplaats zou prima kunnen, maar als je systeem nu op S2 draait (de bruine app) heb je een Connect Gen 2 nodig omdat de Gen 1 alleen op S1 draait. Zie https://en.community.sonos.com/what-to-get-228989/how-to-know-if-it-s-sonos-connect-gen-1-or-gen-2-6864032 over hoe je kunt zien of een Connect Gen 1 of Gen 2 is.

Heb nog wel een handige tip voor diegenen die een platenspeler willen aansluiten maar niet het gedoe met de draden.

Als je een Sonos Roam koopt kan je een platenspeler via Bluetooth koppelen aan de roam. En deze dan groeperen met je andere speakers. Werkt perfect. Geen gedoe.

Heb zowel een Sony PS LX310Bt geprobeerd en een house of Marley stir it up wireless. Beide werken prima. De stofkap van de Sony houdt de bijgeluiden goed tegen. De House of Marley is natuurlijk veel fraaier.

Ok. Natuurlijk is de geluidskwaliteit minder dan via rca aansluiten, maar ik speel maar af en toe (oude) platen af en voor mij is de geluidskwaliteit meer dan prima.

 

 

Klopt ik heb het idd ook zo gekoppeld en werkt goed

Ik had het liever bedraad gehad omdat bluetooth niet altijd stabiel is en soms verbinding kwijt is juist als je net plaatje wil spelen op romantische avond….

Maar het werkt wel

Bij mij is het superstabiel. Als ik de platenspeler aanzet wordt de koppeling direct gemaakt en kan zonder problemen de hele avond platen draaien.

Maar kan me voorstellen dat dit per situatie en merk platenspeler verschillend is inderdaad.

ik ben blij dat het zo werkt :)

 

Reageer