Vraag

Oude TruePlay audio setting terugzetten.

  • 21 January 2021
  • 2 reacties
  • 205 Bekeken

Hi all, 

Heb al een aantal jaar een Playbar + Sub in m'n woonkamer. Heb, dacht ik, zo'n drie jaar geleden al eens Trueplay correctie uitgevoerd en was altijd heel tevreden. Heb me onlangs toch laten verleiden om 'm eens opnieuw uit te voeren om te zien of 't nog beter kon. De app gaf toen enkel aan ‘Trueplay uitvoeren’ (iets in die strekking) en suggereerde dus dat ik nog nooit een meting uitgevoerd had. Ik kon in ieder geval geen huidige Trueplay setting uitzetten. Het was alsof die niet bestond. Ik had dus ‘niets te verliezen'. 

Zodoende de meting uitgevoerd en wat blijkt.. mijn grootste angst kwam uit: Zowel de nieuwe Trueplay setting, als ook de non-Trueplay setting (vinkje weer uit) klinken volledig r*k vergeleken met hoe 't eerst klonk. En die oude setting lijk ik nu kwijt te zijn dus ik baal als een stekker. 

Is er een of andere slimme manier om mijn oude setting weer terug te krijgen? Wellicht met hulp van Sonos support en diagnostics, of wellicht wel op een andere manier? 

Hoor graag van jullie en hoop van harte dat 't kan!

Groetjes, 

Ruben


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Volgens mij worden oude Trueplays nergens vastgelegd. Heb je nu een andere telefoon gebruikt dan eerder?

 

Ik zou overigens zelf niet uit de knop ‘Trueplay uitvoeren’ de suggestie afleiden dat ik nog nooit een meting uitgevoerd had - dat zegt de melding nergens; je lijkt zelf ook al te weten dat je dat al eens gedaan had.

Ik twijfelde of ik eerder een Trueplay meting had uitgevoerd omdat mijn herinnering zei van wel maar ik dus niet de optie had om Trueplay uit te zetten (die optie heb ik na de recente meting wel). Dat suggereerde in mijn ogen dat er geen setting actief/beschikbaar was en ik de meting dus wellicht toch niet eerder had uitgevoerd.

 

Heb de eerste meting waarschijnlijk met een iPhone 6S gedaan, de laatste met een 12 Mini. M’n vriendin heeft mijn oude 6S nog. Denk dat ik ‘m daarmee nog eens opnieuw ga uitvoeren.

 

Zal mijn bevindingen hier posten. Mochten er in de tussentijd nog andere suggesties zijn dan hoor ik ‘t graag!

 

Goed weekend allen!