Vraag

Opstelling woonkamer + keuken

  • 16 October 2020
  • 5 reacties
  • 2214 Bekeken

Badge

Goedemiddag, 

Ik ben zojuist verhuisd en overgestapt op Sonos omdat mijn vriendin mijn Floating Cameleon speakers niet meer mooi vind passen bij het interieur. Slik… 

En nu probeer ik met Sonos toch een beetje vergelijkbaar geluid te krijgen en ik wil het stap voor stap uitbreiden. Graag zou ik toe willen werken naar de meest ideale opstelling. Heb nu een 2 sonos ones + een beamer. Ik zit nu te denken aan een Sonos en nog 2x een one erbij maar vraag me af dit de goede keuze is voor de volgende stap.

 

Zie bijgevoegde opstelling:

Denk nu aan de volgende stap:

  • Sub plaatsen onder de bank
  • Een one plaatsen bij de andere hoek van de bank
  • een one plaatsen aan de andere kant van het keukenblad. 

Vragen: 

  • Wat zouden jullie doen in deze setting als volgende stap?
  • Wat de meest ideale opstelling is in deze situatie?  
  • Kan ik niet beter een andere versie toevoegen ipv allemaal ones icm een beam en een sub?

 

Ik ben benieuwd!! 

Groet, Michiel 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

M.i. goede uitbreidingsideeën. Ik heb een soortgelijke opstelling in de woonkamer. ik heb een Playbar, 2 Play 1 en een Sub. Ik ben zeer tevreden over deze opstelling. De Sub is zeker een aanrader, en past goed bij onze muzieksmaak. 

V.w.b. de keuken, wij hebben daar één Play 3, dit is voor achtergrondmuziek absoluut voldoende.
Één Play One lijkt mij niet voldoende gezien de grootte van jouw keuken, maar wellicht is één extra Play One weer wat veel. Ik kan dit moeilijk inschatten. Als jengelt elke euro moet omdraaien, zou ik zeker kiezen voor een extra Play One.

Succes!

Hoi @vosmichiel@gmail.com 

Sonos One uit de keuken naar de bank in de hoek.
Dan heb je in de woonkamer bij de tv een volledige Surround installatie.
De sub zichtbaar wegzetten, niet onder de bank. Gaat ten koste van het geluid. Moet ik wel bij schrijven dat ik de Sub erg mooi vind.

Vervolgens 1 Play 5 horizontaal geplaatst, voor het stereo effect in de keuken.
Daar zou ik blij van worden.

 

Badge

Thanks voor de reacties. Ik zie overigens dat ik een fout heb gemaakt in deze zin: ‘Ik zit nu te denken aan een Sonos en nog 2x een one erbij...’, dit moet zijn: ‘Ik zit nu te denken aan een Sub en nog 2x een one erbij...’ 

maar dat hadden jullie goed geintrepreteerd 😀

Badge

Hi Simon en/ of Jim of anderen 😃

Nogmaals dank voor de reacties! Ik ben nog aan het sparen voor een Play 5 voor in de keuken en een Sub in het zitgedeelte en die te koppelen aan de surroundinstelling van de TV. Zit zelfs te denken om die beam te vervangen met een Arc en de beam naar een slaapkamer te verplaatsen.  Vroeg me het volgende af: als ik in de volledige woonkamer goede muziek wil hebben, dus zonder de TV aan, moet ik dan de surroundinstelling deinstalleren of kan hij dan prima op die instelling blijven staan? 
 

Ik ben benieuwd!!

groet, Michiel

Hoi @vosmichiel ,

Laten, want het is allemaal te configureren in je app.
De ARC is te gek, zou ik voor gaan.:wink: