Beantwoord

Onaangename hoge tonen uit playbar

  • 23 June 2021
  • 3 reacties
  • 148 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste Sonos,

Ik ervaar al een tijd (ca. 4 maanden) onaangename hoge tonen uit mijn playbar. Adhoc komt er plots een zeer scherpe toon met hoge frequentie uit de playbar alsof er een muis uit mn tv komt. Soms ook continue een zo'n hoge toon dat het amper hoorbaarbaar is voor sommige mensen maar voor andere (waaronder ikzelf) zeer onaangenaam. Ik mis sindsdien ook het warme geluid van mn sonos opstelling (5.1) welke ik eerder wel heb ervaren. Ik vrees dat er wellicht iets mis is met de playbar.

Alles al meerdere malen opnieuw gereset (ook naar fabrieksinstellingen ed) en ingesteld maar krijg het niet voor elkaar. De onaangename hoge frequenties en tonen blijven komen.

De instellingen voor 5.1 signalen komen wel netjes binnen van tv naar Sonos. Playbar is via optische ingang aangesloten op optische uitgang tv. Randapparatuur via hdmi kanalen op tv aangesloten. Werkt(e) altijd naar behoren maar t geluid is nu schel en niet prettig icm de hoge frequente (piep)tonen.

Graag jullie advies.

icon

Beste antwoord door Dylan S 29 June 2021, 10:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 1
Badge

Beste Cristian,

Kun je mij de link nogmaals sturen, hij werkt niet.

Groet

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Streambuster,

Hierbij de nieuwe link: Sonos Support.

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @Streambuster, goedemorgen !

 

Spijtig om dit te horen. Aangezien de aard van het probleem, raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen zodat zij je systeem even inlezen. Alvast kan je een geluidsopname maken van de Playbar zodat de klantenservice een voorbeeld heeft.

 

Graag verneem ik van je.