Vraag

Niks werkt meer

• 28 juni 2020
  • 8 reacties
  • 134 Bekeken

Sinds vrijdagmiddag werkt mijn Sonos systeem niet meer. Ik heb een playbase, en 2 speakers/lampjes van de Ikea. 

Geen verbinding meer mogelijk. Heb alles al geprobeerd.. Systeem gereset, app verwijderd (kan nu niet eens meer inloggen omdat de app mijn systeem niet meer herkent). Router aan en uit gezet, uit het stopcontact gehaald, niks helpt.. 

Iemand enig idee wat dit kan zijn? En hoe ik dit kan oplossen? 

Mvg,  

Mitchell

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoe is je playbase verbonden? Indien draadloos dan kan je proberen of het wel werkt wanneer je deze (tijdelijk) bedraad met je router verbind. Mogelijk dat de WiFi van je playbase defect is. 
indien dat wel werkt dan kan je een diagnose maken en contact opnemen met Sonos om deze uit te lezen of de WiFi inderdaad defect is.

Verbonden via internet kabel, die in een kastje gaat in het stopcontact. Soort versterkertje zegmaar. De router staat ongeveer 5 meter bij mn slaapkamer vandaan, dus ik snap niet zo goed waarom er nu ineens geen verbinding is. 

ik moet zeggen dat hij het nooit echt heel soepel gedaan heeft, soms viel mn muziek ineens weg, of moest ik eerst de wifi aan en uitzetten, speelde hij ineens af via airplay etc.. 

dank voor je reactie!

Reputatie 5
Badge +3

Volgens mij is dat het probleem. Dit soort versterkers zorgen vaker voor ellende. 
Kan je hem niet tijdelijk rechtstreeks aan je router verbinden om te zien wat er gebeurt. Vervolgens overgaan op WiFi en dan de netwerkkabel verwijderen. 
https://support.sonos.com/s/article/3235?language=nl_NL

Reputatie 5
Badge +3

Nog wat info van Sonos.

“EOP adapters

Ethernet over Power devices (also known as HomePlugs or Powerline adaptors) are not supported by Sonos. While they may work for some systems, they tend to cause intermittent problems with Sonos.

EoP adapters create an added delay between your network and Sonos. If the internet connection is too slow or the delay is too great, it can cause your music to skip or cut out completely or your players to drop off from the network.“

Oke! Ga ik dat even proberen. Ik wist niet eens dat mn Playbase ook draadloos verbonden kon worden🙃. 

Dank voor je reactie!

Net mn playbase verbonden met kabel via de router. Ook dit helpt niet.. Het lampje blijft meer wit/knipperend, en wordt steeds niet gevonden in de Sonos app tijdens de installatie

Sinds de Sonos S2 app, lukt het niet om verbinding te maken met het systeem. Ligt het dan misschien aan de provider?

Bij mij doen foto....

Grrrr automatische spelling.... Ik bedoel idem dito ofwel bij mij ook niet...

Reageer