Vraag

Nieuw netwerk -> SONOS systeem opnieuw connecten?

• 17 maart 2020
  • 1 reactie
  • 135 Bekeken

Ik ben ondernemer en heb zojuist 2 SONOS Play 5’s aangeschaft. Mijn bedrijfspand is nog niet voorzien van een wifi netwerk, dus om toch even te kunnen genieten van dit mooie spul heb ik met een extra telefoon een hotspot gemaakt om zo met mijn eigen telefoon een SONOS systeem in te kunnen stellen. 

Wanneer ik straks mijn zakelijke internet pakket ontvang zal ik daar natuurlijk gebruik van willen gaan maken. Moet ik de Play 5’s hier weer opnieuw voor connecten?

Even een beetje context bij de vraag:

Mijn pand is 8m hoog en Play 5’s hangen nu op een hoogte van 6-7m. De verkoper zei tegen mij dat je alleen maar de stekker in het stopcontact hoeft te steken, en je de rest regelt via de app. Nou, dat was dus niet het geval. Ik moest de pairing knop indrukken bij beide systemen, en nogmaals bij het linker systeem om de stereo functie in te schakelen. 

Momenteel ben ik nog in het bezit van een steiger, maar die wordt donderdag weer opgehaald. Ik zit er dus niet om gelegen dat ik over 2 weken weer een steiger moet huren om “even” de play 5’s te verbinden. 

Resume: Moet ik bij een nieuw netwerk wederom alles opnieuw instellen en dus de pairing knoppen weer gebruiken? 

Vriendelijke groet,

Matthijs

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2

Hoi Matthijs_OPEX,

Dat de speakers bereikbaar zijn is eigenlijjk in alle gevallen een aanrader, al is het maar om te kunnen zien wat voor led-licht je boven op de speaker zichtbaar hebt.

Wil je verzoeken het volgende topic onder ogen te nemen indien je andere wifi aan je speakers moet inleren.

Komt er op neer,  je wilt een internet kabel in 1 van de speakers steken om ze allebei nieuwe wifi in te leren.

Denk tevens dat een ladder een snellere oplossing is dan dat je een steiger zou huren.

Reageer