Beantwoord

Niet juiste radiostation wordt weergegeven na wisseling van station?


Reputatie 2
Badge +1

Sinds enige tijd wordt bij wisseling van een radiostation niet de juiste muziek weergegeven, wél het juiste logo in de app maar dus niet de bijbehorende muziek.
De muziek van het vorige station blijft weergegeven. 

Pas na enkele pogingen wordt ook de juiste muziek van het gekozen radiostation weergegeven.


Hebben meerdere gebruikers van Sonos hier last van?

Ik maak al jaren met plezier gebruik van Sonos, nu lijkt het systeem minder stabiel.

icon

Beste antwoord door breugiek 17 May 2023, 20:18

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Gezien het uitblijven van reacties vermoed ik dat ik schijnbaar als enige hier last van heb, wellicht zijn er tips om dit op te lossen? Wie?

Bij voorbaat dank!

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb hier zelf nog nooit last van gehad en dit lijkt me ook een verbindings probleem. Waarschijnlijk blijft er iets te lang bufferen oid. Misschien kun je het beste daar eens naar kijken of bellen met Sonos.

Badge

Ik heb dit zelfde probleem. Ik speel radio af via tune in. Bijvoorbeeld Qmusic. Ik schakel over naar 3FM. De tune-in melodie komt, eventueel reclame boodschappen (helaas),de app geeft aan dat nu 3FM afspeelt, echter Qmusic speelt nog steeds op de Sonos.

Reputatie 7

Heb je gebeld met Sonos?

Reputatie 2
Badge +1

Het probleem lijkt verdwenen terwijl ik niets heb gewijzigd aan mijn installatie die al jaren zeer stabiel in ons huis met diverse kamers werkt (totaal 10 Sonos apparaten).

Een snelle verbinding, 1000 MB download, verbinding van mijn Playbar middels kabel en een stabiel Sonosnet. 
Mogelijk betrof het een kleine bug in de app!?
Ik heb de afgelopen jaren af en toe ná een update van de app ‘rare’ bugs gezien, meestal niet hinderlijk en deze lijken vaak weer snel opgelost na een nieuwe update. Bijvoorbeeld de slaaptimer pakt niet altijd in één keer, meestal pas na twee keer instellen.

Ik ben in ieder geval blij dat alles weer naar behoren werkt. Bedankt voor jullie reacties!

Reputatie 7

Aan de app kan het niet liggen, dat is enkel een afstandsbediening voor het systeem. Een update van de app hangt meestal samen met een update van het systeem, dus ook dan kun je niet zeggen dat het aan de app ligt. Sonos devices starten na een update allemaal tegelijk weer op. Sommige routers raken daarvan in de war. Dan gebeuren er dus gekke dingen na een update, maar niet door de update.

Beste allemaal,

Ik ging op zoek naar dit item omdat ik het ook sinds enkele weken heb. Het is niet verdwenen. Ik kies een ander station, dat wordt ook weergegeven in de app, de reclametune klinkt en het oude station blijft spelen. Dan moet ik dit nog een keer doen en dan gaat het goed.

Heel vervelend en irritant, heb al vele jaren Sonos en nooit gehad. 
Nu dus wel, wie o wie ook? Moet toch bij anderen ook zijn, gezien de reactie van de andere gebruiker?

Is er een oplossing?

Reputatie 7

Heb je gebeld met Sonos?

Nee, dat ga ik maandag wel doen, want weekend zijn ze niet bereikbaar denk ik.

Maar omdat hier al een topic over was dacht ik “ik gooi het ook ff in de groep”.

Zelfde probleem hier. Manifesteert zich sinds enkele weken en ook niet altijd. Gebruik ook TuneIn. 

Badge

ook hier het zelfde probleem, via Ipad en via I phone. Updates gedaan en probleem blijft. geen enkele oplossing gezien op dit platform behalve bellen met Sonos. Er zijn meer mensen die hier last van hebben dus een foutje in het systeem? dat is toch voor Sonos om op te lossen? 

Reputatie 7

Maar dan moet Sonos wel weten dat er een probleem is. Als niemand belt wordt dat een beetje moeilijk….

Badge

Ik ga bellen! 

Badge

Ik heb vanmorgen gebeld met Sonos over mijn probleem over het schakelen tussen radiozenders via de Sonosapp. 
Op verzoek analyse doorgezonden naar Sonos en waarschijnlijk is het probleem de wifiversterker DVS1200 van KPN. Deze heb ik er tussen uit gehaald en tot nu toe gaat het weer als vanouds

Badge +1

Hetzelfde probleem speelt hier [soms]. Echter er is geen WiFiversterker in het spel. Door de app enkele keren uit het geheugen van de iPhone te gooien en weer op te starten werkt het opeens weer. Ik ga eens kijken of ik iets over TuneIn vind.

 

Bij TuneIn niets gevonden