Skip to main content

Ik heb een mac mini met een iMounts mac mini hub. Beide SSD kaarten zijn APFS geformatteerd. Op de hub staat mijn muziekbibliotheek. Deze is niet te benaderen. Sluit ik op de mac een ExFat geformatteerde schijf aan met daarop de muziek, dan wordt die wel gelezen. Ook de bestanden op een externe Windows computer worden via de mac wel gelezen.

Ik heb van alles geprobeerd. Ook de oplossing onder  het kopje op de sonos site: 

“Geen nummers van Mac USB-drive in Sonos-muziekbibliotheek”

Mijn conclusie is dat een muziek bibliotheek niet door Sonos kan worden gelezen als deze op een APFS geformatteerde schijf staat. 

Als er iemand is die hier een oplossing voor heeft, dan ben ik benieuwd hoe het wel moet werken.

Ben al maanden bezig met het weer benaderen van mijn muziekbibliotheek op een Synology NAS via mijn Android Smartphone, Android Tablet of Ipad van de zaak. Op geen enkele manier is dit mogelijk.

Wel werkt het op de PC, echter deze staat op zolder en kan ik alleen de muziek horen in de woonkamer en keuken als hij echt heeeeel erg hard staat.

Verschillende keren gechat met Sonos voor een oplossing, echter dat lukt alleen als je extreem veel tijd hebt. Afgelopen vrijdag het advies gekregen om met mijn referentienummer te bellen naar 0800-555 1234. Dit direct vrijdag gedaan, echter de wachttijd was gemiddeld 65 minuten.

Vanmorgen nog eens gebeld, en na een acceptabele gemiddelde wachttijd van 15 minuten, bleek ik na 35 minuten nog niemand aan de telefoon te krijgen. Helaas was toen de accu leeg van mijn huistelefoon, viel het gesprek weg, en zou ik eigenlijk opnieuw moeten beginnen.

Heb daarom een mail gestuurd naar CEO@sonos.com gestuurd, met het verzoek om terug gebeld te worden. Waarschijnlijk gaat dit niet gebeuren.

Ook ik zit dus dringend op een oplossing te wachten, maar Sonos heeft gewoon (plat gezegd) schijt aan zijn klanten die vaak een vermogen hebben uitgegeven aan hun inferieure producten en software.

Wat helpt wel? Geen idee!!! Wellicht alles op Marktplaats zetten (koopt niemand) en met Black Friday een mooi setje van een andere leverancier kopen. Massa claim indienen? Het is echt een grote schande van een merk wat ooit veel aanzien had!!!

Wens iedereen heel veel succes en sterkte met hun Sonos producten. Heb echt de moed opgegeven dat het nog goed komt!!!

P.s. Wellicht klink ik gefrustreerd vanwege de Sonos “Service”, nou dat klopt….ben zo boos…...en dat alles door een software update die niemand wilde….

Reageer