Moet ik voor deze LG TV gaan?

  • 16 November 2021
  • 3 reacties
  • 175 Bekeken

Badge +1

LG OLED55C16LA tv 139,7 cm (55") 4K Ultra HD Smart TV Wifi 

 

Na een hoop info en reviews te hebben gelezen en ook op dit forum uiteraard.

Gaan we waarschijnlijk voor de oled van LG.

We zijn bij de plaatselijke audio en tv zaak langs gegaan en vinden hem erg mooi.

Echter we zijn nog niet overtuigd van de geluids kwaliteiten samen met de sonos ARC.

Ook heb ik m’n Nvidia Shield bij de zaak achtergelaten zodat de tv ook hiermee gaat werken.

Kortom gezegd alles ligt daar nu op de testbank.

Ik heb namelijk het vermoeden dat de processor in de huidige tv het niet kan verwerken . De audio en beeldformaten,bedoel ik .

 

En zonder daar iets over te zeggen had de audio zaak precies dezelfde gedachte.

Wat vinden jullie van de keuze om eventueel voor de LG te gaan.

Tips en of opmerkingen van harte welkom.

 

Gr Hans


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Hassie60,

Ik kan hier helaas geen advies over geven. 

Ik kan enkel aangeven dat de TV over een HDMI (e)ARC poort moet beschikken zodat de Sonos Arc hierop aangesloten kan worden. 

 

Reputatie 7

Je zegt: “Ik heb namelijk het vermoeden dat de processor in de huidige tv het niet kan verwerken . De audio en beeldformaten,bedoel ik .” Volgens mij kan de TV alle beeldformaten aan die de Shield levert - zelfs meer als bijvoorbeeld een Samsung die niet aan Dolby Vision doet. Met Sonos heeft dit echter niets te maken.

Qua geluid kunnen zowel de Shield als de Arc via eARC alle Dolby-formaten aan. Sinds deze week kan Sonos ook DTS. daarvan is het de vraag of je TV dit via pass through doorgeeft aan de Arc - mijn Samsung geeft bijvoorbeeld voorzover ik nu kan beoordelen geen DRTS door aan mijn Beam.

Ik ben zeer benieuwd tot welke conclusies jou leverancier komt. Kun je dat hier laten weten?

Badge +1

Volgens de Audio zaak word de externe apparatuur zoals in mijn geval de Shield niet verwerkt door de processor die in de tv zit.

De Shield ligt nu bij de Audio zaak en word morgen op een TV met eARC aangesloten  met een sonos arc.

Zijn vermoeden bevestigd ook mijn vermoeden dat de TV de audio signalen niet kan verwerken.

Word vervolg