Vraag

Meerdere Play:1's bedraad aansluiten.

  • 25 March 2022
  • 5 reacties
  • 584 Bekeken

Hi, 

Ik heb 10 play one speakers in mijn bedrijfshal hangen. 
Een aantal keer per week vallen de speakers uit, spelen ze verschillende nummers af of valt een deel uit. 
Een tijdje geleden is er een kpn monteur lang geweest en volgens hem heb ik fantastische verbinding.

Al met al vindt ik het sonde om alles weg te gooien en heb ik geen zin om een hele diagnose te gaan zoeken. 
Ik zou graag alle speakers beraad willen aansluiten op mijn pc om dit alles te voorkomen. 

Waar begin ik? / waar sluit ik alles op aan?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

De vraag is: hoe heb je het dan nu aangesloten? Is er al een speaker bedraad aangesloten en gebruik je dus Sonosnet al, of niet.

In principe kun je alle speakers via een goedkope switch (als deze https://www.coolblue.nl/product/820337/tp-link-tl-sg116.html?cmt=c_a,cid_16566003534,aid_135260065340,tid_pla-364992377924,gn_g,d_c&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gclid=EAIaIQobChMImuz1qKjj9gIVDoxoCR2chgd4EAQYCyABEgJdEPD_BwE) aan je router (niet aan je PC) hangen. Dan kun je de wifi op de speakers uitzetten.

@106rallye  

Bedankt voor je snelle antwoord. 

Ik gebruik de sonos speakers al ruim een jaar en deze zijn nu op het wifi netwerk, vanzelfsprekend zonder kabels aangesloten. 

Als het zo simpel werkt als dat je zegt zou dat ideaal zijn. Een kwestie van de switch kopen, een paar lange snoeren, de wifi op de speakers uitzetten en klaar is kees? 


Mvg remon 

Reputatie 7

Ja, ervan uitgaande dat jouw bedrijfsnetwerk geen moeilijkheden opwerpt. Waarbij je eerst eens zou kunnen proberen om één speaker bedraad aan te sluiten. Daarmee gaan ze allemaal over naar een eigen netwerk: Sonosnet. Dat is minder storinsggevoelig.

@106rallye 

 

top, 

 

ik ga jou tip eerst proberen, moet ik nadat ik 1 speaker met een kabel heb verbonden nog iets instellen? 
 

mvg remon

Reputatie 7

In principe niet, maar je zou de wifigegevens kunnen verwijderen, zodat er geen apparaten per ongeluk toch naar de wifi gaan.

Zie https://support.sonos.com/s/article/3209?language=nl_NL