Vraag

Meerdere apparaten aansluiten op connect amp?

• 25 augustus 2020
  • 6 reacties
  • 316 Bekeken

Ik heb een platenspeler, cd-speler en een cassette op de connect amp aangesloten met een 3-weg analoge audioschakelaar. De platenspeler is middels een voorversterker geconnect. Met heel veel moeite is het gelukt om het geluid van de platenspeler via de boxen te krijgen. Afzonderlijk  is het ook gelukt om de cd-speler te koppelen, maar wanneer alle apparaten zijn aangesloten is het niet mogelijk om te switchen via de schakelaar. Slechts 1 apparaat (de laatste fysiek gekoppelde) geeft geluid. Ik heb begrepen dat het zou moeten werken. Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Mogelijk wordt het signaal verzwakt door de schakelkast waardoor Sonos denkt dat er niets is aangesloten is als je switched van het een naar het andere apparaat. Je zou er een versterker tussen kunnen zetten waarvan je de speakers uitzet en de Sonos Lijningang aansluit op een Record Out uitgang van de versterker.

Dank voor je reactie. Zou je een voorbeeld kunnen noemen van zo’n versterker? Ik heb namelijk geen idee waar ik aan moet denken. Misschien is het ook nog goed om te vermelden dat ik alleen Sonosboxen (playbar en pay-1 en play3) heb aangesloten? Dus geen eigen speakers. 

Reputatie 4
Badge +3

Je hebt toch een Connect Amp zeg je in de eerste post ? Dan heb je ook passieve (niet-Sonos) speakers daarop aangesloten neem ik aan (?).

Een willekeurige oude versterker is wat ik bedoel, ooit heb je die nodig gehad om je platenspeler, cd-speler en cassette te kunnen gebruiken.

Ik heb idd een Connect Amp en géén passieve (niet-Sonos) speakers aangesloten. Dat is uiteindelijk wel de bedoeling, maar op dit moment niet het geval. 

In onze oude situatie hadden we een versterker, zoals jij noemt, maar die is kapot gegaan. Inmiddels hebben we in het hele huis Sonos. In de winkel is gezegd dat je de platenspeler, cd-speler en cassette met de Connect Amp weer kunt gebruiken. Enkel alleen de platenspeler aansluiten lukt dus wel. Met de schakelaar lukt het niet om ze alle drie op de Sonos boxen te krijgen.

Reputatie 4
Badge +3

Nou, precies zo`n versterker zou de oplossing kunnen zijn om ze alle 3 aan te sluiten zoals ik aangeef in mijn eerste reactie. Daar liggen er nog duizenden van te verstoffen op zolders. De voorversterker voor de platenspeler heb je dan niet meer nodig, dat doet die versterker ook.

Helder! Bedankt. Op zoek dus naar stoffige zolders. :wink:

Reageer