Skip to main content

Hi,

Ik heb een Arc Ultra,  met Sub gen 4.

Ik probeer met Sonos Voice Control een radio zender (met Sonos Radio) te luisteren, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Sonos Radio is mijn voorkeurservice. Mijn tweede service is Spotify.

Ik zou bijvoorbeeld de nederlandse Qmusic of Joe Nederland willen luisteren, dat starten met "hey Sonos,..." 

Maar wat ik ook probeer, de Arc Ultra begint altijd iets van Spotify te spelen.

Kan iemand helpen, mij de juiste voice commando's vertellen?

Noem je Sonos Radio? https://support.sonos.com/nl-nl/article/list-of-voice-requests-for-sonos-voice-control

@106rallye dank voor je reactie en linkje.

Ja,  ik  heb Sonos Radio gebruikt. Maar blijkbaar ook twee radio  stations geroepen  die Sonos Voice Control niet begrijpt.

Hey Sonos,  play Radio 10 on Sonos Radio => melding dat dit niet wordt begrepen

Hey Sonos, play Qmusic on Sonos Radio => Smooth Jazz (station)

Sonos Radio kent deze radio stations wel, want ik heb ze wel als favoriet kunnen toevoegen in de app.

Zou je  ook  eens willen proberen om deze radio stations  met SVC te starten? Ik ben benieuwd...

Normaal had ik dat graag voor je gedaan, maar ik gebruik Google Assistent (GA), dat niet samen met SVC werkt. Dan zou ik die Assistent moeten verwijderen, SVC moeten installeren en dan weer alles ongedaan maken. Dat wordt me wat teveel.

GA heeft trouwens ook vreemde resultaten bij sommige zenders. Radio 2 gaat bijvoorbeeld niet goed dan krijg je een andere zender - nu tot mijn verbazing Radio Dos, eerder nog weer een ander zender helemaal zonder twee in de naam.

@106rallye snap ik dat je dat niet allemaal wilt installeren/verwijderen. In ieder geval dank zover.

Misschien komt er nog een andere reactie, uit deze community.

Ik wil ook nog de Arc Ultra (heeft geen GA) proberen aan een Google Nest Hub of Mini te koppelen. En dan bedienen via de  Hub of Mini. Maar daar lees ik ook nog wat verschillende verhalen over... 

Dat moet kunnen. Ik heb een Symfonisk als preferred speaker bij een Nest Mini ingesteld. Bij mijn Arc Ultra heb ik één van beide surrounds (een One, de andere is een One SL) voor GA gebruikt.

Ok, dan ga ik dat zeker proberen met een Google Home Mini.

Of nog surrounds aanschaffen :-) 

Of misschien komt er nog wel een verbeterde versie van de Sonos Voice Control....

Let op: alleen de One doet nog GA. De Era’s doen geen GA meer.

Reageer