Skip to main content

Hallo,

ik heb voor het eerst een Sonos product gekocht. De Sonos Ray , ik heb redelijk veel problemen ondervonden bij de installatie. De meeste problemen heb ik uiteindelijk kunnen oplossen maar heb nog een groot probleem. Ik krijg de ray maar niet verbonden met de Google home app , zodat ik hem kan bedienen via Google assistent. Hij geeft altijd eerst aan dat hij gekoppeld is en paar seconden later zegt er ging iets verkeerd probeer het opnieuw. Zijn er misschien nog tips ? Alvast bedankt 

Denk dat de Ray niet compatibel is met Google Home:

https://support.sonos.com/nl-nl/article/set-up-the-google-assistant-with-a-voice-enabled-sonos-product

Beperkt support dus, de Ray staat er niet bij… 

Ja en nee. Je kunt de microfoon op de Ray niet laten functioneren met GA. Maar je kunt hem wel als preferred speaker verbinden met een Google Nest. Maar toevoegen aan Google Home, zoals met de oudere Sonos speakers, gaat dus niet.

Beperkt support dus. Geen GA. Nest Mini of misschien wat Sonos One speakers van MP…Ik heb het maar opgegeven wat Google Home betreft. Mijn Google Nest Protects werken er zelfs niet mee..maar dat is een ander verhaal. 

Is wel de enige assistent die het in het Nederlands doet (Alexa is op weg, maar is er nog niet, zeker niet op niet-Amazon devices). Jammer dat Google Sonos zo in de steek laat. Ik heb ook dezelfde teleurstelling met de rookmelders overigens…….

Is wel de enige assistent die het in het Nederlands doet (Alexa is op weg, maar is er nog niet, zeker niet op niet-Amazon devices). Jammer dat Google Sonos zo in de steek laat. Ik heb ook dezelfde teleurstelling met de rookmelders overigens…….

Gelukkig waren ze ook maar 100 euro per stuk 🙃

Ik heb het idee dat er iets anders aan de hand is. Ik krijg mijn Sonos producten (Era100 stereopaar en Ray) ook niet gekoppeld aan mijn Google Home. Als ik in Google Home de Sonos als service wil toevoegen krijg ik een foutmelding. Terwijl dit wel zou moeten kunnen. vervolgens kun je dan met bijvoorbeeld een google nest de voice assistent gebruiken om je sonos speakers te bedienen. Maar zoals gezegd lukt dat nu dus niet om ik Sonos niet krijg toegevoegd aan Google Home. terwijl dit wel gesupport wordt.  

Klopt. Gisteren was er een storing tussen Sonos en Google, die nu niet meer weergegeven wordt op https://status.sonos.com. Toch zie ik nog mensen melden dat het hen ook nu nog niet lukt….

Google home werkt niet op Sonos produkten. Al een week.

Wie doet er wat aan ?

Goed nieuws, Sonos doet er wat aan: Google Assistant - Vanished and cannot be added back on Beam (Gen 1) | Sonos Community

Zo zouden dat alleen iets beter bekend moeten maken.

Reageer