Beantwoord

iTunes Match

  • 9 September 2018
  • 12 reacties
  • 2687 Bekeken

Badge +1
Ik heb iTunes in de lucht. Is er een mogelijkheid dit (iTunes Match) via Sonos af te spelen?
icon

Beste antwoord door Tim S 19 September 2018, 14:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi chris, je kunt via Airplay2 sommige modellen van Sonos aansturen. Daarnaast kun je ook je Apple Music account aan Sonos toevoegen.
Badge +1
Dank Frank. Ik heb geen Apple Music maar gebruik Spotify om te streamen. Mijn vraag ging dan ook over Apple Match, mijn eigen iTunes bibliotheek die ik in de loop der jaren heb opgebouwd en die dus ook in de lucht zit. Ik had gehoopt dat ik die ook via de app zou kunnen aansturen. Airplay2 die via de Woning app aangestuurd ken worden ondersteund mijn Playbar en Play2 niet.
Reputatie 5
Badge +2
Je kunt geen muziek vanaf de cloud afspelen. Je kunt wel je iTunes koppelen vanaf je Mac, maar dan is wel vereist dat de muziek daadwerkelijk op de Mac staat.
Badge +1
Dank Bob, Ik speel muziek inderdaad vanaf mijn Mac, en ook iPhone. Dit doe ik via Airport express, dat is aangesloten op mijn Sonos Connect. Dit gaat soms met het wegvallen van de muziek, daarom zocht ik een andere oplossing.
Reputatie 7
Badge +2
Zie graag de volgende FAQ voor het toevoegen van muziek van de Mac aan Sonos.
Het is het makkelijkst de bibliotheek toe te voegen via de Mac software die we beschikbaar hebben vanuit onze support pagina.
Hallo, ik ben geïnteresseerd in een Sonos play 5, eventueel met een (set) One er nog bij. Ik heb iTunes match (dus mijn itunes bibliotheek zit grotendeels in de cloud). Kan ik die afspelen met een Sonos play 5 en One met airplay2??? Ik gebruik meestal iPhone of iPad om muziek te spelen waarbij de muziek dus meestal NIET op mijn device staat.
Reputatie 5
Badge +3
Hi Kris, je kunt je Apple Music account toevoegen aan Sonos om je muziek uit de Cloud af te spelen.

Het is ook mogelijk om muziek naar een Play5Gen2 en de One te sturen via Airplay2. Echter is Airplay wel voor muziek dat op je iPad/iPhone staat, je streamt het dan direct van dat apparaat naar onze speaker. Geen probleem maar je geeft aan dat de muziek NIET op je device staat.
Hallo Frank, het probleem is dat ik dus GEEN Apple Music heb maar wel iTunes Match. Door die iTunes match kan ik dus met mijn apparaten aan al mijn muziek. De muziek staat dus NIET fysiek op mijn mobiele apparaten. iTunes match is een soort van mini apple music maar dan van je eigen muziek. De vraag is dus of ik iTunes match via airplay 2 kan afspelen op Play5Gen2 OF op een andere manier?
Reputatie 5
Badge +3
Ik zie geen mogelijkheid om dat aan Sonos toe te voegen. Voor zover ik weet moet je muziek voor Airplay op je apparaat staan. Als je het via de cloud wilt binnenhalen en direct doorzetten naar Sonos durf ik niet te zeggen dat dat werkt en of dat werkt.

Wat je kunt doen is een One aanschaffen via onze website en het testen. Je hebt dan '100 dagen niet goed geld terug':
https://www.sonos.com/nl-nl/return-policy
Badge

Ik zie geen mogelijkheid om dat aan Sonos toe te voegen. Voor zover ik weet moet je muziek voor Airplay op je apparaat staan. Als je het via de cloud wilt binnenhalen en direct doorzetten naar Sonos durf ik niet te zeggen dat dat werkt en of dat werkt.

Wat je kunt doen is een One aanschaffen via onze website en het testen. Je hebt dan '100 dagen niet goed geld terug':
https://www.sonos.com/nl-nl/return-policy


Beste Frank… en andere SONOS medewerkers!

Ik ben op zoek naar de oplossing om mijn iTunes Match bibliotheek werkend te krijgen in de Sonos App Volgens citaat van Sonos Support zou dat mogelijk moeten zijn….

De Sonos-muziekbibliotheek is beperkt in het aantal tracks dat kan worden geïndexeerd. De limiet kan worden bereikt door het totale aantal tracks, of het gebruik van het geheugen, afhankelijk van welke situatie zich het eerste voordoet. Het totale aantal tracks dat de bibliotheek kan bevatten is 65.000. Dit aantal kan niet worden overschreden, hoe vol of leeg het geheugen ook is. De geheugenlimiet kan eerder worden bereikt dan 65.000 tracks als er een grote hoeveelheid metadata is opgeslagen. Klassieke muziek tracks bevatten over het algemeen een grote hoeveelheid metadata en kunnen het beschikbare geheugen opgebruiken voordat de limiet van 65.000 tracks wordt bereikt. Als je denkt dat je in de buurt komt van deze limiet, neem dan contact op met onze klantenservice voor hulp.

Als je meer dan 65.000 nummers hebt, raden we je alternatieve manieren aan om je bibliotheek met Sonos te delen, zoals Plex of Apple Music (met iTunes Match).

echter lukt me dat nog steeds niet. Wie heeft de kennis bij jullie om mij hier doorheen te helpen?

 

 

 

Reputatie 4
Badge +3

@jaapint 

Als je een Apple music account heb, dan kan je deze aan je Sonos systeem toevoegen en dan zul je daar al je muziek erbij moeten zien staan.

Lees hier meer over Apple music, Plex en natuurlijk Airplay.

Badge

@jaapint

Als je een Apple music account heb, dan kan je deze aan je Sonos systeem toevoegen en dan zul je daar al je muziek erbij moeten zien staan.

Lees hier meer over Apple music, Plex en natuurlijk Airplay.

Hallo Mark,

daar zit nu net de vraag… iTunes Match en Apple Music zijn twee verschillende diensten van Apple 

Jullie benoemen beide diensten in jullie support pagina maar om het ook werkelijk te laten werken met iTunes match lukt niet. Het is zeker niet de bedoeling om een abonnent op Apple music te nemen. Ik zou er graag iemand over spreken die het werkend heeft gekregen.