Vraag

Ik krijg mijn PLAY 3 ( 1STUK ) niet meer verbonden.

Badge

Sinds enkele maanden is mijn Play 3 uitgevallen. Alles uitgeprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen.Noppes. Bij de herstellingsdienst laten nakijken.Blijkt dat er geen probleem is/was. Wel 50 € mogen betalen voor de herstelling. Bij thuiskomst nog steeds geen connectie. Mijn tablet herkent Play 3 niet.Wel reeds een upgrade gedaan naar Sonos S2. Allemaal noppes. mijn andere Play 3 in de huiskamer werkt nog steeds prima en Play 1 op het bureel - keuken ea. werken al jaren uitstekend.

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik weet niet wat je bedoeld met “hersteldienst”, maar Sonos repareert in principe niet. Ik zou contact opnemen met Sonos om je probleem uit te leggen en zij zullen beoordelen of er een defect is of iets anders. Bij defect zal er waarschijnlijk, afhankelijk van leeftijd, een voorstel gedaan worden.

https://support.sonos.com/s/?language=nl_NL#contact

Badge

Beste Erooij,

De hele “lijdensweg “ werd reeds afgelopen met SONOS. nummertje hier nummertje daar, wij nemen contact. Doe dit,probeert u dat nog eens . Allemaal tevergeefs.Ik zeg er wel bij het was een vriendelijke en behulpzame dame was. Het werkt simpelweg NIET.

Met hersteldienst bedoel ik Electro Goethals in Brugge.( Dealer van SONOS )

Groetjes

Reputatie 5
Badge +3

De dealer geeft aan dat deze niet defect is. Oké, maar wat geeft Sonos aan na het uitlezen van een diagnose? Daar draait het allemaal om. Geeft Sonos aan dat er iets in je netwerk niet goed is of……..? Wanneer de conclusie van Sonos zal zijn dat er toch een defect dan bieden zij normaal gesproken een vorm van garantie waarbij je met een korting een vervangend apparaat kunt aanschaffen of gratis bij garantie. De dealer heeft daar verder weinig te betekenen.

Badge

Erooij,

De diagnose melde geen probleem,enkel de PLAY3 . ( 1 stuk )

Er werd mij niets aangeboden/voorgesteld door Sonos.

Na 3 maanden geef je de moed op.

Reputatie 5
Badge +3

Wellicht dat Sonos nog deze melding leest en er alsnog op terugkomt. Normaal lees ik juist positieve berichten over hoe Sonos hiermee omgaat.

Badge

Erooij,

Zoals ik reeds vermelde, vriendelijke behulpzame dame aan de lijn gehad.

Doch op technisch vlak had ze geen kaas geetenJammer.

Ondanks dat ik zeer tevreden was/ben over SONOS.en Indien dit niet op een redelijke termijn opgelost geraakt, dan vliegt SONOS hier de straat op.Ik had echt meer verwacht van de Support,hoe we dat uiteindelijk kunnen/gaan oplossen.

Groetjes,

Reputatie 5
Badge +3

Moet ook eerlijk zeggen dat ik je berichten niet helemaal begrijp en dat je ook niet echt aangeeft wat er dan wel of niet uit de gesprekken met Sonos is gekomen. 
Wat heeft de vriendelijke dame van Sonos dan aangegeven? Je hebt het steeds over 1 stuk, maar je dealer heeft gezegd dat hij gewoon goed is (???). Mijn conclusie zou zijn dat er dus een ander technisch probleem zou moeten dan in de Sonos. Wat was dus de conclusie van de in jouw ogen niet technische dame van Sonos, of zegt zij niet de dingen die je wilt horen? Is de Sonos niet defect dan zal er inderdaad geen aanbieding komen.

Heeft je dealer aangetoond dat de speaker goed is? Zo nee, laat ze eea bij je thuis aansluiten. 

Badge

Erooij,

Even resumeren indien je me niet begrijpt.

Ik beschik over  PLAY 1 op het bureel -  PLAY 1 keuken en 2 stuks PLAY 3 in de living. Ze werd als koppel aangesloten ( Stereo effect ) Beging 2020 is er ene PLAY 3 gewoon uitgevallen.Reden onbekend.

Ik heb support van SONOS gecontacteerd omdat ik hem niet meer opgestart kreeg. ( word niet meer erkend ) Heb massa’s mail mogen ontvangen.Ze hebben een diagnose uitgevoerd, zelfs verschillende malen.En idd de PLAY 3 komt nergens voor in hun diagnose.SONOS support kon me niet verder helpen.

Gezien we hier in Belgie met verplichte “ ophokplicht “ zaten heb ik de zaak laten rusten,todat mijn verkoper terug openging. Er kon namelijk iets defect zijn, wat altijd mogelijk is.Blijkbaar is dit niet het geval.Bij thuiskomst ,het toestel opnieuw proberen aan te sluiten, helaas word niet erkend.

Wat de supportdame allemaal verkondigde , ALLES werd uitgeprobeert.Het resultaat is dat mijn PLAY 3 nog steeds niet werkt.Ligt het aan de PLAY 3 zelf, OK geen probleem, hij word herstelt of vervangen, doch hier wil ik zekerheid over.

Kan je me volgen ?

Badge

Erooij,

Nog even informatie, ik kan mijn installatie enkel via WIFI gebruiken.

Groetjes,

Reputatie 5
Badge +3

Dank voor de toelichting. Het is dus allerminst zeker dat de play 3 stuk is. 
Je geeft aan dat je enkel WiFi kunt gebruiken. Is er helemaal geen mogelijkheid om de play 3 tijdelijk bedraad aan te sluiten. Vaak lees ik dat dat de oplossing is om het weer goed te krijgen.

Heeft je dealer ook uitgesloten dat de wifikaart niet defect is. Indien deze hem ook alleen bedraad heeft getest Dan schiet het niet op.

Badge

Ik zal morgens eens gaan horen hoe ze de PLAY 3 getest hebben.

Ivm de wifikaart, dit was ook mijn eerste idee.

Word vervolgt…..

Badge

Badge

Erooij,

Mn PLAY 3 zou getest zijn op WIFI, bij hun geen probleem.

Nogmaals geprobeerd om te hem aan de praat te krijgen, …. noppes.

Ik ben nu wel ten einde raad.

Reageer