Beantwoord

Haperingen in tune-in

  • 16 May 2019
  • 5 reacties
  • 241 Bekeken

Vooral sinds Telfort (=KPN) mijn aansluiting gewijzigd heeft incl nieuwe V10A modem heb ik last van haperingen in met name tune-in ontvangst. Het gebeurt in bursts. Net een diagnose gemaakt
(1728984244). Wifi sterkte is prima, Met verschillende kanalen gespeeld. Helpt niet. Ik heb 100mb up/down internet en die snelheid haal ik ook bijna als ik dat meet.
Ik heb twee play 1 speaker die ik meestal onafhankelijk van elkaar gebruik.
Enig idee wat ik verder kan doen. Ik las een aankondiging dat KPN een buffer probleem had, maar die opgelost zou zijn. Niet bij mij dus
icon

Beste antwoord door Tim S 17 May 2019, 15:28

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Al 3 da gen geen tuneln of heel slecht nummer 1656929971. Kunnen jullie me helpen aub
Reputatie 7
Badge +2
Vooral sinds Telfort (=KPN) mijn aansluiting gewijzigd heeft incl nieuwe V10A modem heb ik last van haperingen in met name tune-in ontvangst. Het gebeurt in bursts. Net een diagnose gemaakt
(1728984244). Wifi sterkte is prima, Met verschillende kanalen gespeeld. Helpt niet. Ik heb 100mb up/down internet en die snelheid haal ik ook bijna als ik dat meet.
Ik heb twee play 1 speaker die ik meestal onafhankelijk van elkaar gebruik.
Enig idee wat ik verder kan doen. Ik las een aankondiging dat KPN een buffer probleem had, maar die opgelost zou zijn. Niet bij mij dus

Sonos maakt contact met de Asus router die Discovery2 in de lucht brengt.
Kan alleen van de laatste 20 minuten zien hoe de wifi zijn werking doet.
In de eerste 10 minuten is de wifi prima, en opeens in de laatste 10 minuten is er redelijk wat pakket verlies.
Heb helaas geen idee wat dit veroorzaakt, volgensmij was de Asus router niet van draadloos kanaal aangepast.
Je Asus staat op het moment van de diagnose op kanaal 6, wil je verzoeken dit kanaal naar 1 te veranderen, na 20 minuten een nieuwe diagnose te maken.
Daarna op kanaal 11 zetten, en na 20 minuten weer een diagnose verzenden.
Zie deze 2 diagnose nummers graag tegemoet om een vergelijking te kunnen trekken.
Reputatie 7
Badge +2
Al 3 da gen geen tuneln of heel slecht nummer 1656929971. Kunnen jullie me helpen aub
De wifi verbinding van Boost naar Keuken/studeerkamer en Badkamer is perfect.
De wifi verbinding van Boost naar Lounge en Woonkamer helaas niet.
Het pakket verlies naar Lounge en Woonkamer is ongeveer 50 a 60%, waardoor informatie gewoon niet volledig aankomt, en deze kamers ook zeker problemen zullen ervaren.
De antennes van alle kamers doen allemaal precies het zelfde, dus het is niet dat de antennes van de Woonkamer en Lounge het zwaarder te verduren hebben dan de andere kamers.
Dit doet toch denken dat er iets tussen de Boost en Woonkamer/Lounge staat wat er voor zorgt dat de informatie niet goed door de lucht verzonden kan worden.
Mogelijk dat het draadloos kanaal aanpassen verandering kan bieden, maar kijkende naar hoe de wifi van de Boost naar de rest van de kamers perfect is, denk ik dat het eerder te maken heeft met apparatuur of materiaal in de omgeving of tussen de Boost en die 2 kamers.
Zie graag de reactie van hiervoren naar VincentW, zie graag 2 diagnoses tegemoet, 1 van kanaal 1 en een diagnose van kanaal 11, aangezien je Sonos op kanaal 6 staat.
Je kunt dit kanaal aanpassen via de Sonos-app via de Geavanceerde Instellingen (aangezien je op Sonos-wifi werkt ipv de wifi van je eigen thuis netwerk.)
Hierbij de resultaten van de test op verschillende kanalen:
Op kanaal 1 in de 20 min geen merkbare storingen (maar dat komt wel vaker voor). Diagnose# 1706093405
Daarna op kanaal 11. Direct wegvallend geluid met name gedurende de eerste 5 minuten. Diagnose # 764819380
Direct na afsluiten van de diagnose ging het ook weer helemaal mis op kanaal 11.
Voorlopig op kanaal 1 gezet.
Reputatie 7
Badge +2
Hierbij de resultaten van de test op verschillende kanalen:
Op kanaal 1 in de 20 min geen merkbare storingen (maar dat komt wel vaker voor). Diagnose# 1706093405
Daarna op kanaal 11. Direct wegvallend geluid met name gedurende de eerste 5 minuten. Diagnose # 764819380
Direct na afsluiten van de diagnose ging het ook weer helemaal mis op kanaal 11.
Voorlopig op kanaal 1 gezet.

Zie op alle 3 de kanalen wat wat ups en downs, maar denk inderdaad dat kanaal 1 het beste te gebruiken is voor je huishouden.
Zie ook graag onze Community Post over wifi storing om een plaatje te kunnen schetsen wat dit precies zou inhouden.