Vraag

Hapering met afspelen met Spotify via bluetooth op Sonos Roam

  • 18 July 2021
  • 8 reacties
  • 654 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb sinds een paar weken de Sonos Roam. Als ik muziek afspeel op Spotify via Bluetooth naar mijn Roam, dan komt het wel eens voor dat de muziek ineens stopt.De muziek gaat erna wel gewoon verder met afspelen. Dit is echt max een seconde, maar het is wel irritant. Vandaaghad ik het 3x in een half uur. Heeft iemand dit ook ervaren en is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?

 

Bedankt

Gr. Stephan


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Binnenkomende berichten op je telefoon?

Heb dat net gecheckt maar dat is het ook niet. Net toen ik mijn telefoon ontgrendelde stopte die weer even. Dus daarna dat nog een keer geprobeerd en toen niks aan de hand. 

Heel vreemd.

Reputatie 7

Doen andere Bluetooth speakers dit ook met dezelfde telefoon?

Ik heb helaas geen andere bluetooth speakers om dat te testen. Zojuist had ik weer precies hetzelfde. Telefoon tijdje niet aangeraakt. Druk op de knop aan de zijkant van de telefoon en bam. Geluid weg voor 1 seconden en meteen erna weer verder spelen.

Een vriend van me heeft ook een bluetooth speaker van ander merk maar heeft daar nooit geen last van. Collega van me heeft ook een Roam en die heeft hier ook last van.

Reputatie 7

Toch lijkt het samen te hangen met iets wat je met je telefoon doet…..

Ik heb hetzelfde probleem. Bij een bluetooth verbinding hapert het geluid zo nu en dan.

Hiervoor had ik een JBL Charge 2 met mic die had daar geen last van. De Sonos Roam wel. 

De speaker is aangesloten op mijn laptop en gebruik ik bij video calls, dus erg vervelend als er stukken tekst wegvallen. Als ik de speaker afsluit en direct via mijn laptop afspeel is er geen probleem. 

 

Ik ben benieuwd of er een oplossing voor is:-|

Bij het streamen van films vanop de pc naar de roam (bluetooth) ondervind ik dezelfde problemen. Het geluid valt regelmatig (meerdere keren per minuut) heel even weg. Hierdoor is het eigenlijk onmogelijk om goed naar de film te luisteren. Als ik dezelfde opstelling neem, maar de roam vervang door een JBL GO (eveneens bluetooth) dan heb ik perfect geluid zonder haperingen.

 

Ik heb al veel gezocht op het internet, maar helaas nog geen oplossing gevonden. Zou de roam defect zijn, of heeft iemand dezelfde problemen?

 

Als ik luister via wifi (bv spotify) dan ondervind ik geen onderbrekingen.

Vandaag iemand support aan de lijn gehad. Heel vriendelijk verder geholpen. Ik moest een paar keer switchen tussen wifi en bluetooth en dan een diagnose doorsturen via de app. Bij mij was de oplossing uiteindelijk een reset van de roam. Lang op de aan/uit knop achteraan duwen tot de sonos volledig uit is. Na herstarten was het probleem met de haperende sound opgelost. Top! Als het probleem zich nog voordoet, moest ik nog eens terugbellen.