Beantwoord

haperende verbinding


Badge
ik blijf maar haperingen krijgen in mn sonos setup en begin er aardig klaar mee te raken
voor een godsvermogen aan speakers staan beneden en boven
en net nog maar 120 euro stuk gegooid aan een "boost" zonder succes
wat kan ik nog doen?

diagnose nummer: 1239098876
icon

Beste antwoord door Frank N 13 May 2019, 11:41

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Waarschijnlijk zit het probleem in je draadloze netwerk en krijgen de speakers de data niet goed binnen. Is er 1 speaker bekabeld aangesloten? Deze maakt dan zijn eigen Sonos netwerk.
Badge
1 is bekabeld inderdaad
En zoals ik aangaf ook een boost aangeschaft zonder succes
Reputatie 5
Badge +3
De Boost zal niets veranderen , zo te zien ligt het probleem toch in je netwerk.
Heb je al geprobeerd alles stroomloos te maken en dan weer opnieuw op te starten?
Ik denk dat het wijsheid is om morgen Sonos te bellen in jou geval.....
Reputatie 5
Badge +3
ik blijf maar haperingen krijgen in mn sonos setup en begin er aardig klaar mee te raken
voor een godsvermogen aan speakers staan beneden en boven
en net nog maar 120 euro stuk gegooid aan een "boost" zonder succes
wat kan ik nog doen?

diagnose nummer: 1239098876
Ik zie in je diagnose dat er veel problemen zijn om het WiFi-signaal van de Boost naar meerdere kamers goed te laten aankomen.

Wat mij vooral opvalt is dat op de Horizonbox het WiFi-signaal aanstaan en dat staat op hetzelfde kanaal als waar Sonos nu op werkt, kanaal 6. Als je dit signaal niet gebruikt raad ik je aan om het uit te zetten. Mocht dit het probleem niet oplossen kun je het beste even inbellen om het een en andere te bespreken. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.
Badge
Heb de horizon box uitgezet
Maar helaas nog steeds haperingen

Laatste diagnose nummer 1177748914.
Reputatie 7
Badge +2
Er gaat 1 kabel vanuit je netwerk in je Sonos boost, waar gaat de 2e ethernet kabel naartoe?
Badge
Ook gedaan
Dit is de diagnose
1497792043

Nog 1 kans anders gaat se complete bende!
Wat het in mijn ogen nu is gewoon de deur uit
Zo klaar mee
Badge
1660747655
Badge
919845609
Badge
144649517
Reputatie 5
Badge +3
Hopelijk gaat het opgelost geraken, want niets is zo frustrerend als (duur) haperend materiaal.
Badge
Ik hoop het ook difke want begin er aardig klaar mee te zijn 😠
Reputatie 5
Badge +3
Dat begrijp ik volkomen. Anders eens proberen helemaal vanaf 0 beginnen, alles rustig netjes stap voor stap opnieuw op te bouwen ( tenzij je dat al gedaan hebt natuurlijk ).
Want ik kom hier ook soms de gekste dingen tegen waarvan je denkt ‘ Alé, hoe kan dit nu ‘ en toch werkt het, zonder te weten waarom het nu wel werkt en 5u geleden niet.
Badge
Ja als laatste redmiddel maar eens proberen

Kijk woon ik in een nieuw zeer geïsoleerd huis kan ik het bevatten
Maar dat is gewoon niet het geval
Badge
Vandaag vanaf 0 begonnen
Alles vanaf fabrieksinstellingen
Begonnen met de boost en dan alle speakers

Oh ja

Ook nog een nieuwe WiFi booster bedraad op de middelste verdieping waar de boost bedraad is op aangesloten

WiFi zend uit op kanaal 6
Sonos op kanaal 1

Helaas wederom zonder succes

Beste Sonos
Ik hoop dat jullie met iets komen waar dit nou aan ligt

750848530
Reputatie 5
Badge +3
Dank je voor de diagnose. Ik zie inderdaad de net voor de diagnose de muziek wegviel. Waarom zich dit echter voordeed is voor mij niet helemaal duidelijk. Er is een sterke verbinding naar de speakers toe, weinig storing in de lucht.

Ik snap dat het frustrerend is dat het niet goed werkt maar bel dan graag in zoals ik je een tijdje terug ook vroeg, dan kunnen we dit soort problemen veel sneller verhelpen. Mocht je het toch hier verder willen zetten dan zou ik graag een overzicht willen hebben van je netwerk. Zoals welke provider en routers heb je, eventuele andere netwerk apparatuur en waar en hoe is de Boost exact verbonden.