Beantwoord

Haperend geluid bij gebruik platenspeler en cdspeler via Connect:amp

  • 13 February 2021
  • 6 reacties
  • 454 Bekeken

Badge

Goedenavond! Sinds kort hapert het geluid wanneer ik een plaat of cd afspeel. De platenspeler en cdspeler zijn aangesloten op de Connect:amp en maken op die manier contact met de Play3, Play1 en Beam. Met de speakers (geen Sonos) die bedraad aangesloten zijn op de Connect:amp ervaar ik geen problemen. Er zit dus iets niet lekker in de verbinding naar de andere Sonos speakers. Wie kan mij hiermee verder helpen? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Zjossss 14 February 2021, 15:24

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Heb je al eens gekeken naar de audiocompressie op de Sonos (via instellingen in de app). Varieer daar eens mee.

Badge

Heb je al eens gekeken naar de audiocompressie op de Sonos (via instellingen in de app). Varieer daar eens mee.

Hoi 106rallye, dank voor je reactie!

Via de instellingen stond de Audiocompressie op 'Automatisch'. Zojuist veranderd naar 'Gecomprimeerd'. Het geluid blijft haperen. Tijdens muziek afspelen via Spotify ervaar ik overigens geen problemen, het is enkel als ik muziek (cd of plaat) afspeel via de lijningang. 

Reputatie 7

Ik neem aan dat je een RCA-switch gebruikt. Stoort hij ook zonder de switch?

Badge

Ik neem aan dat je een RCA-switch gebruikt. Stoort hij ook zonder de switch?

Ik maak geen gebruik van een RCA-switch. Wellicht wel een goede tip, nu verwissel ik de stereostekkers als ik van de platenspeler of cdspeler switch. 

Moet wel zeggen dat het haperend minder is door het comprimeren, maar helemaal weg is het nog niet..

Reputatie 1
Badge +2

Misschien helpt het om de audiovertraging te verhogen, hierdoor bouwt Sonos een grotere buffer op zodat het streamen 

minder gevoelig wordt voor eventuele storing.

instellingen → Connect Amp → audiovertraging 
 

 

Badge

Misschien helpt het om de audiovertraging te verhogen, hierdoor bouwt Sonos een grotere buffer op zodat het streamen 

minder gevoelig wordt voor eventuele storing.

instellingen → Connect Amp → audiovertraging 
 

 

Dank voor de tip! Ik heb het idee dat dit kan werken. Het gehaper houdt aan, maar minder dan gisteren.