Vraag

Geluid surround valt regelmatig weg na installatie van S2 app

  • 8 December 2020
  • 10 reacties
  • 356 Bekeken

In mijn huiskamer heb ik sonos surround systeem bestaande uit 2 play 3’s een soundbar en een sub. In mijn keuken die aangrezend is heb ik play 1 hangen.

Geluid afsspelen via de TV gaat prima en daarbij heb ik geen enkele verstoring op het systeem. Op het moment dat ik muziek via de S2 app speel dan valt regelmatig het geluid in de huiskamer weg maar de keuken blijft op die momenten deerspelen. Ik had gelezen dat dit waarschijnlijk een probleem van het modem kon zijn en daarop heb ik vorige week een Sonos boost gekocht en in de huiskamer geplaatst. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Ik heb de Boost ook nog met andere kanalen getest maar ook dit werkte niet. Mijn systeem is van eind 2016 en zou volledig compatible moeten zijn met de s2 app. De app geeft dit ook aan, s1 is met geen mogelijkheid meer te installeren. Voor gebruik van de s2 werkte alles goed. Maar dit is zeer storend.

Ik hoor graag of iemand dit ook heeft gehad en hoe dit eventueel is opgelost. 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Valt de complete woonkamer uit?? of alleen je beide play 3.
Welk component heb je bekabeld aangesloten?

 

Dan valt de hele woonkamer uit, de keuken Sonos 1 blijft wel spelen.

Oh, ik heb alleen de boost bekabeld aangesloten.

Reputatie 5
Badge +3

Heb je al eens geprobeerd om de soundbar bekabeld te maken?
De boost is denk in jou situatie waar de componenten redelijk dicht bij elkaar staan overbodig dus daar moeten we het niet in zoeken.
Ik zou zelfs de boost even loskopellen.

 

 

Ik zal het het aankomend weekend eens gaan proberen. Wel vreemd want voor de installatie van de s2 app heeft het systeem wel goed gewerkt.

Gebruik van de LAN kabel op de playbar heeft het probleem niet opgelost. Mij lijkt het dat als de surround bij TV uitzendingen goed werkt en bij gebruik van de app niet. Het probleem aan de s2 app moet liggen. Ik kan mij er niets anders bij voorstellen. Als de interne zender van de playbar niet goed zo zijn dan zou hij het ook niet goed bij de TV uitzendingen moeten doen.

Ik had toch wel eens reactie van Sonos zelf verwacht op mijn probleem.

Reputatie 5
Badge +3

Ik raad je aan om ons te bellen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Beste,

Ik heb nu inderdaad gebeld met Sonos, tot twee keer toe, de eerste keer een half en daarna zelfs langer dan anderhalf uur. Daar moet ik wel bij zeggen dat de persoon van de tweede keer kundiger was dan die van de eerste keer. Alleen was het probleem daamee niet opgelost maar werd uiteindelijk wel duidelijk in welke richting er gezocht moest worden.

Het blijkt dat het hele probleem veroorzaakt wordt door de optische uitgang van de TV (mijn huidige TV een Sony en de vorige LG). Bij beide TV’s (omdat ze op standby staan en niet volledig uit kunnen worden gezet) bleef en blijft er af en toe een signaal via de optische kabel komen waarbij Sonos denkt dat de TV wordt aangezet en de uitgezonden muziek wordt onderbroken totdat het Sonos systeem doorheeft dat de TV niet aanstaat. 

Wat ik jammer vind ik dat tijdens het gesprek met Sonos gezegd werd dat als het aan de TV lag ik dan maar contact op moest nemen de TV leverancier. Je snapt het wel, dit is een beetje van het kastje naar de muur. Ik denk dat er software matig ofwel met een timer ofwel op een andere manier dit simpel opgelost moet kunnen worden.

Daarnaast vind ik dat als je een systeem wil verkopen dat op elke TV kan worden aangesloten je deze problemen op moet lossen en als dit niet lukt dan moet je in ieder geval de consument voor dit probleem waarschuwen.

Inmiddels heb ik zelf het probleem opgelost door er een Toslink switch (met aan/uit functie) tussen te plaatsen. Door deze tijdens het afspelen van muziek met de Sonos app uit te schakelen is het probleem opgelost. Dit kost je dan wel een kastje van 34 euro en een extra optische kabel.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben het niet met je eens dat Sonos dit zou moeten oplossen. Wanneer het probleem wordt veroorzaakt door je tv dan zal die fabrikant toch de oplossing moeten aandragen. Sonos kan moeilijk met oplossingen blijven komen voor problemen van andere partijen.

Overigens herken ik het probleem niet en zelf heb ik ook een Sony tv die optisch is aangesloten. Het lijkt mij ook dat er veel meer klachten zouden moeten zijn omdat moderne tv’s vrijwel nooit helemaal uitgaan.