Vraag

geluid pro-ject platenspeler met sonos port valt weg

  • 8 February 2020
  • 11 reacties
  • 395 Bekeken

Hallo,

ik heb sinds kort een pro-ject platenspeler aangeschaft, samen met een voorversterker van NAD en een Sonos port. Telkens als ik een plaatje op leg valt opeens het geluid weg, de ene keer duurt het al langer dan de andere keer, ik kan er geen tijd op plakken. Het is enorm vervelend, het was toch een investering (voor mij) waarvan ik niet tevreden ben. Als alles naar behoren werkt, dan is het wel de kwaliteit dat ik gewoon ben van sonos. Ik heb mijn keuze van platenspeler laten afhangen door sonos omdat zij hiermee samenwerken, alleen is het continu wegvallen van het geluid ferm irritant, terwijl mijn sonos soundbar, de sonos sub en de 2 one:play nooit wegvallen tijdens het beluisteren van muziek of tijdens het kijken van tv. Als het geluid weg is van de platenspeler staat de Port wel nog in de app, maar er is geen equalizer die aan het bewegen is, ondanks de platenspeler aan het spelen is. Hopelijk is dit een bug in de Port en wordt dit snel verholpen of misschien heb ik iets. Verkeerd gedaan bij de instellingen .…

Alvast bedankt voor enige reactie.

Mvg Kim


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad frustrerend voor zo`n kostbare en mooie setup, ben ik een tikje jaloers op maar dan moet het wel werken natuurlijk.

Paar dingen die in me op komen:

  • Heb je de pre-amp wel nodig ? Heeft de Pro-Ject die niet al aan boord (ook juist omdat Sonos er mee samenwerkt, lijkt me toch dat ze speler aanprijzen die al voorversterkt is zodat er niet nog een kastje tussen moet).
  • Heb je al eens gespeeld met de instellingen van audio-compressie in de app ? Staat strandaard op Automatisch maar kun je eens Compressed gebruiken, dat legt minder belasting op je systeem.
  • Heb je de Port uitgangen ook op een bestaande niet Sonos installatie aangesloten ? Zo ja geeft dat haperingen ?

 

Dag Eddie, bedankt voor jouw reactie.

ik heb inderdaad ook de Pro-Ject Essentialistische III DC eerst getest met enkel de Port, zonder voorversterker, maar het geluid was vrij stil en de sub ging niet mee. Vandaar het voorversterkertje aangeschaft en het geluid is nu super, sub geeft mooie diepe bassen. Ik moet wel toegeven dat de compressie op zijn max staat, maar ik veronderstel dat dit ding het wel moet aankunnen aangezien je dit kan kiezen (of ben ik nu te naïef) en dat Sonos alles op elkaar afstemt … De uitgangen heb ik nog niet aangesloten op een niet Sonos systeem, omdat ik dat niet echt meer in mijn bezit heb … 😔 ik probeer in mijn kennissenkring eens rond te vragen …. enkel een eindversterker en boxen is genoeg? Alvast bedankt voor het denkwerk !

Mvg Kim

Reputatie 6
Badge +3

De vraag mbt de Port uitgangen was om te kijken of dat wel goed geluid geeft maar dat heb je dus niet; big chance dat het je netwerk is waar het probleem zit.

volgende vragen komen nu op:

Heb je een Sonos Boost danwel een van je Sonos speakers bekabeld aan je router ? Of loopt Sonos via je standaard Wifi ?

Indien Boost/Sonos bekabeld, staat de Port binnen een redelijke afstand van je Playbar/sub/ones ?

 

Mmm, ik heb geen Sonos boost, mijn playbar is bekabeld en mijn Port staat ongeveer 10 cm van mijn playbar, een 2 tal meter van mijn sub en een 3,2 meter van mijn 2 ones…. het rare is dat ik voor de Port geen enkel probleem had ivm het wegvallen van het geluid, niet als ik naar tv kijken en ook niet als ik muziek stream via de pc …. ik kan wel eens proberen met een utp de Port rechtstreeks aan de router/switch te hangen, dan zou hij niet mogen wegvallen, of bedoelde je nog iets anders?

Reputatie 6
Badge +3

dat was inderdaad wat ik bedoelde, even checken of je inderdaad op SonosNet draait ipv op je Wifi. Kun je nog even kijken welke waardes je achter WM ziet in de app bij Info over mijn Sonossysteem ? Alle apparaten checken.

Het Eddie, nog nooit gecheckt of van gehoord 😳 ik heb nu eens gekeken en zie bij WM achter elk apparaat 0 staan, wil dat zeggen dat ze allemaal op WiFi draaien? Omdat mijn playbar wel aangesloten is met utp, ik moet wel zeggen dat mijn switch met 16 poorten vol zit en dat ik nog een stuk of 4 utp’s moest aansluiten (schema van welke utp naar waar loopt verloren in de verhuis) dus bestaat de kans dat de playbar net één van de utp’s zou zijn, klopt mijn redenering? In dat geval vlug nog een kleine switch bij plaatsen 😬 en kijken of de waarde van de playbar dan verandert. Zou dit helpen als enkel de playbar op vast internet zit? Of sluit ik de Port aan? Die mogelijkheid zou ik ook nog kunnen doen. Alvast bedankt om dit probleem zo grondig te onderzoeken, en ook de kennis te delen 👍🏻

Reputatie 6
Badge +3

WM is Wireless Mode, een 1 is Wifi en een 0 is SonosNet, dat kan alleen als er minimaal 1 speaker bekabeld is of er een Sonos Boost in gebruik is. Bij jou wordt dus SonosNet gebruikt omdat je Playbar bekabeld is. SonosNet is ook het best, dat is de meest stabiele verbinding, prima dus, dat weet je in elk geval al. 

Verklaart het alleen nog steeds niet waarom het niet werkt met die lijningang. Je kunt de Port eens bekabelen en kijken of dat helpt, maar eigenlijk lijkt je set up al prima te zijn.

Amai, super dat ik dat ook alweer weet en dat mijn utp-connectie goed is. Misschien dat ik best maandag eens even bel met Sonos?

Reputatie 6
Badge +3

ja ik zou toch even bellen met ze.

Onder in de pro-ject III zit overigens een kleine switch die de versterker aanzet

Dag Alexander, bedankt voor de tip, bij mij vind ik die knop niet terug, dus zal een ander type dan zijn veronderstel ik 🤨. Ik ga hout vast houden, maar tot nu toe heb ik het probleem niet meer gehad, mijn voorversterker springt automatisch aan als ik mijn platenspeler aanzet en er muziek begint, hij valt uit na een halfuur geen muziek meer te draaien.