Beantwoord

Geluid Pathé-thuis app harder/zachter

  • 4 October 2021
  • 2 reacties
  • 839 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste Sonos support,

Sinds kort heb ik een nieuwe Samsung smart TV Qled qe55qn95A.
Daarop is standaard de pathe-thuis app voor-geïnstalleerd.

Mijn tv is aangesloten op een sonos playbar soundbar.
Wat mij opvalt is dat als ik het volume dmv de afstandsbediening (one remote) van de TV hoger of lager zet, het volume icoontje rechtsboven in de pathe thuis app, netjes meegaat maar het geluid over de soundbar in sterkte niet toe- of afneemt....
Het werkt echter wel als ik het geluid via de Sonos app op mijn smartphone harder en zachter zet, maar het volume icoontje in de pathe app zie je dan weer niet…


Gebruik ik dezelfde pathe-thuis app geïnstalleerd op mijn smart dvd speler, welke is aangesloten via de hdmi van de TV, dan werkt het wel! (deze is ook gekoppeld aan de remote van de tv)


Ik ervaarde dit probleem bij mijn vorige samsung tv niet. Ook daarop was de pathe thuis app geïnstalleerd maar ging het geluid wel harder en zachter over de playbar.
Heb de pathe app op de TV opnieuw geïnstalleerd maar heeft helaas geen resultaat.

Alle overige apps geinstalleerd op de TV zoals videoland, netflix ed gaat het geluid gewoon netjes harder en zachter via de afstandsbediening/remote van de TV.
Is dit een Sonos, een Pathé of Samsung dingetje wat eventueel nog moet worden doorgevoerd in een update voor dit (nieuwe model 2021) TV?

icon

Beste antwoord door Dylan S 5 October 2021, 10:17

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 1
Badge

Het vage is dus dat de volume control (balkje) van de Pathé-thuis app wel degelijk reageerd op de afstandsbediening/remote van de tv, maar het geluid dus niet harder of zachter gaat uit de playbar. Geluid uit playbar  gaat wel harder/zachter als ik het volume controleer dmv de sonos app, en dan komt het volumebalkje van de in de Pathé app ook niet in beeld....

Enkel dus alleen bij de pathe app het geval. Ik zie het nut trouwens er ook niet van om een apart volumebalkje in een app te implementeren.

Youtube, Netflix ed hebben dit niet, geluid gaat netjes over de playbar harder of zachter met de afstandsbediening/remote van de tv.

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Streambuster,

Wat ik weet is dat het per TV kan verschillen of deze wel of niet een volumebalk weergeeft wanneer een Sonos Home Theater product is aangesloten.

Als het verder bij normale zenders en andere apps wel werkt, dan denk ik dat het toch wel iets met de Pathé app te maken kan hebben.

De Playbar reageert simpelweg op een signaal dat wel of niet van de TV (en uiteindelijk van de app op de TV) afkomt.