Beantwoord

geluid beam valt steeds weg

  • 18 March 2020
  • 5 reacties
  • 891 Bekeken

Goedemiddag, 

 

Sinds enige tijd valt het geluid van de beam steeds korte tijd uit. Dit probleem doet zich voor als ik bijvoorbeeld spotify stream of tune-in radio luister. Het geluid valt regelmatig ongeveer een halve minuut uit.

Ik heb een diagnosenummer:

 

1496161248

 

Enig idee wat het probleem kan zijn?

 

icon

Beste antwoord door Frank N 26 March 2020, 12:12

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Als het probleem zich niet voordoet bij gebruik van de tv, heeft het waarschijnlijk te maken met je netwerk of je internet verbinding. Herstart alle netwerk apparaten eens... (Router, switch etc.). Komt het probleem ook voor als alle andere internet gebruikende apparaten uitstaan? of niet verbonden (Computers, tablets, camera's, telefoons behalve waar mee je de Sonos bediente. etc)

Ik heb ook zo’n Sonos Beam waar continu het geluid even wegvalt. Heel irritant. Alle kabels gecontroleerd en uitstekend wifi. Heel irritant en internet staat bol van dezelfde klachten. Wat doet Sonos aan dit probleem.

Reputatie 7

Ik denk niets. Omdat het meestal niet direct aan Sonos ligt, maar aan je TV of je netwerk. Wat ze wel doen is proberen te helpen. Heb je al eens met Sonos gebeld? Liefst als je een diagnose hebt gemaakt binnen een kwartier nadat de storing zich heeft voorgedaan.

Badge

Hier valt het geluid ook vaak heel kort weg. 
Is inmiddels al bekend wat de oorzaak is?

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik zie dat de Beam een sterk signaal binnenkrijgt van je Netgear Orbi, en ook dat de muziek wegvalt. De speaker krijgt niet genoeg data binnen. 

 

Dit komt meestal door foutieve DNS-instellingen in je router. Ik raad aan om in te loggen in je router en de DNS aan te passen naar 8.8.8.8 en als er een tweede veld is kun je hier 8.8.4.4 invullen. Dit is de DNS-server van Google en werkt uitermate goed. Zet hierna al je Sonos-producten uit en aan evenals de router zelf.

DNS is een soort van telefoonboek voor het internet, wanneer je een website (of muziekdienst) opvraagt moet je router van de DNS-server het juiste plekje op het internet vinden om mee te verbinden. Verouderde DNS-instellingen verwijzen dan naar een verouderde plek en dat zorgt voor vertraging. Ik hoor graag wat voor resultaat dat geeft.

Reageer