Beantwoord

Geluid beam hapert

  • 28 April 2019
  • 4 reacties
  • 424 Bekeken

Zojuist beam aangesloten incl 4x plat 1. HDMI kabel past niet goed in aansluiting lg tv; zit beetje los en kan niet worden geklikt. Hierdoor valt het geluid af en toe weg. Wie weet hoe deze kabel beter vastgezet kan worden?
icon

Beste antwoord door Tim S 30 April 2019, 13:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Kan je niet veel aan doen vrees ik. Hebben de andere HDMI poorten dat probleem ook?
Reputatie 7
Badge +3
Begrijp de aansluiting niet helemaal. Een Beam met 4 play 1’s? Technisch wordt dit niet ondersteund door Sonos. Hoe zijn de Play 1’s aangesloten (aparte kamers)? Aan de Beam kan je 1 set surroundspeakers koppelen.
Ervaar je de haperingen ook bij muziek? M.i. zou een iets loszittende hdmi kabel niet een groot probleem kunnen zijn. Veel hdmi kabels zit wat beweging in.
Reputatie 7
Badge +2
Het niet goed vast kunnen zetten van de HDMI kabel in de TV klinkt als een probleem van de TV, hier al contact met LG over opgenomen?
Het klopt ook inderdaad dat je maar 2 surround speakers kan koppelen aan een Sonos soundbar, het groeperen van de 2 extra speakers aan de home-theater setup kan problemen geven zoals bijvoorbeeld uitval van geluid afkomstig van de TV.
Zie ook onze Home Theater community post, waarin je onderin het kopje "Groeperen" kunt uitklappen voor meer informatie hierover.

Blijkbaar een veel voorkomende situatie, gezien alle berichten hierover in deze community.

Daarom: dit issue had ik de eerste paar dagen ook (Beam met Philips tv, via HDMI). Elke ca. 10 seconden een korte maar storende hapering in het geluid (tv-zender of Netflix, maakte niet uit).

Wat bij mij de oplossing bracht: niet de (oude) HDMI-kabel gebruiken die ik al aan de tv had hangen, maar echt de HDMI-kabel uit de SONOS Beam-doos. Blijkbaar is er verschil tussen HDMI-kabels en HDMI-ARC-kabels. Veel mensen weten dit waarschijnlijk, veel mensen ook niet (ik dus ook niet).

Hopelijk helpt dit een paar mensen een paar avonden zoeken naar de juiste oplossing.