Vraag

Geen verbinding met Sonos Arc

  • 24 January 2023
  • 7 reacties
  • 150 Bekeken

Badge

 

Ik heb een Sonos Arc met Sub en 2 One SL speakers. Alles werkte naar behoren maar afgelopen week een nieuwe modem gekregen van Ziggo. Sindsdien kan ik geen verbinding maken met de wifi. Ik doorloop de stappen via de app en na alles stappen te hebben gedaan zegt de app:

Er deed zich een probleem voor bij het verbinden van je Sonos Arc met "”.

De app stelt twee dingen voor:

  • Splitsen van 2,4ghz en 5ghz netwerk →  Dit heb ik gedaan, heeft niet geholpen.
  • 802.11b/g netwerk instellingen veranderen →  Dit heb ik gedaan, heeft niet geholpen

Daarnaast heb ik de stekker uit de Arc gehaald en opnieuw laten opstarten. Ook dit heeft niet geholpen.

Wie heeft de gouden tip?

 

 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Heb je een andere wachtwoord of wifi naam gekregen?

 

Badge

Ja, beide zijn veranderd

Reputatie 5
Badge +3

Heb laatst gelezen dat het soms helpt om de naam en wachtwoord van de oude modem te proberen. Misschien weet @106rallye daar meer van.

Badge

Oude naam en wachtwoord weet ik niet meer. Ik gebruikte toen de standaard wifi naam + wachtwoord.
Zou terugzetten naar fabrieksinstellingen helpen?

Reputatie 5
Badge +3

Ja dat helpt natuurlijk altijd maar is niet altijd even handig. Misschien als je belt met Sonos dan kunnen ze je goed helpen. 

Reputatie 7

Je volgt de app al, maar wellicht voegt dit iets toe: https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Badge

@Ronald22 @106rallye Bedankt! Heb de oplossing via de klantenservice gekregen. De sub verstoort de verbinding tussen de Arc en de modem. De oplossing is om de arc te bekabelen, via de app verbinding te maken met je set en vervolgens de netwerk instellingen updaten vanuit de app.

Hoop dat dit antwoord wellicht anderen ook helpt.