Skip to main content

Ik heb inmiddels al jaren een platenspeler met een Port en had altijd 2 Sonos-IKEA boxen gekoppeld. Top! 

nu ben ik sinds een aantal maanden verhuisd en heb ik 2 One SL boxen gekocht en ben ik die aan het installeren samen met de port. Hier loop ik tegen wat problemen aan.

ik krijg de boxen gewoon door de hele installatie heen net als de Port. Allemaal op hetzelfde 2,4Ghz netwerk dus dat gaat prima. Als ik vervolgens de spotify app (bijvoorbeeld) open staan de boxen hier ook tussen en kan ik ze ook gebruiken, dus dat gaat goed. Als ik echter de Sonos app open en via daar een spotify lijst af wil spelen op het stereopaar One SL (ja ik zit op het juiste netwerk) krijg ik de melding “er kan geen verbinding worden gemaakt, probeer het later opnieuw” en dat terwijl het dus via de Sonos app wel werkt. Dit betekend alleen dus ook dat als ik mijn platenspeler aanzet (dit zie ik in de app, dat de port het doet!) dat ik deze muziek vervolgens niet af kan spelen op de One SL. Ik krijg dan dezelfde foutmelding. Ik heb al veel geprobeerd, boxen veel keer gereset, geupdate, forums gelezen. Maar het is allemaal niet dit probleem. 

resume; ik zie de boxen wel via Airplay, ik zie ze ook in de app, maar kan er via AirPlay wel op afspelen maar via de app krijg ik een foutmelding. En hoofdpijn.

Ik kan zo niet zien wat er mis zou kunnen zijn. De One SL’s lijken deel uit te maken van hetzelfde systeem als de eerdere speakers. Toch eens met Sonos bellen?

Reageer