Beantwoord

Geen stroom meer op Sonos Play:1.

  • 11 April 2021
  • 4 reacties
  • 595 Bekeken

Ik heb 3 sonos play 1 speakers. Een krijgt geen stroom meer en het ledlampje brandt ook niet meer.

Wat kan de oorzaak zijn? Hoe op te lossen?

icon

Beste antwoord door Dylan S 16 April 2021, 15:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Harry50,

Ik zou van je willen vragen om het volgende te proberen:

  1. Controleer de speaker hetzelfde gedrag vertoont wanneer deze wordt aangesloten op een ander stopcontact. 
  2. Gezien je 3 Play:1’s hebt, probeer gebruik te maken van een andere voedingskabel van 1 van de andere Play:1’s.

Indien beide stappen op niets uitlopen, dan raad ik aan om telefonisch contact met ons op te nemen. Zie hiervoor de contactpagina: Sonos Support.

heb ik gedaan, maar helpt helaas niet.

Kennis met verstand van zaken heeft de speaker opengemaakt en constateerde dat uit component br306 300vdc komt, wat normaal 12 vdc zou moeten zijn. het circuit ervoor is defect.

Hopeloze situatie lijkt me. Zou je niet verwachten na 6 jaar.

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Harry50,

Vervelend dat je speaker defect is gegaan, aangezien de speaker is opengemaakt kan ik je namens Sonos niet meer verder helpen. 

We raden mensen dan ook aan om niet zelf apparatuur open te maken, helemaal niet bij de Play:1 die gemaakt is om in een vochtige omgeving te staan.

 

Dat is heel spijtig. Bij mij hoeft hij echter niet de badkamer te staan.

Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?  Er was op de pauzetoets gedrukt en kon nadien niet meer aan.