Geen geluid op 5.1 na update (playbar, 2x play 1) - Oplossing beschikbaar


Gisteren is jullie laatste update uitgekomen voor de iOS app samen met de Playbar + Play 1's.
Deze update is voor jullie Privacy Voorwaarden die veranderen (versie: 7.4).
Hiermee heb ik ook de hardware thuis voorzien van de laatste versies zowel de playbar als de 2x play 1's.

Mijn thuis situatie is als volgt:
Samsung UE55KS7000 tv verbonden via TOSLINK(SPDIF) met de playbar
Achterzijde 2x de play 1.

Voorheen werkte alles perfect, tot na de update van gisteren.
Het probleem dat ik heb en wat ik heb kunnen reproduceren is als volgt:
Wanneer de stream die mijn TV uitzendt Dolby Digital 5.1 is en dit doorstuurt naar mijn sonos playbar. (bitstream, dus de TV doet er niets mee).
Geeft mijn playbar geen geluid, tevens maken alle speakers een tikkent geluid.

Wanneer ik forceer dat mijn TV een stereo stream stuurt, werkt het perfect.
Het maakt niet uit vanuit welke source deze 5.1 stream komt het werkt niet, pas na 60+ sec gaat het wel werken.
Of wanneer ik de playbar van de stroom afhaal en deze opnieuw op de stroom aansluit. Maar zodra ik dan van kanaal wissel en het betreft dan een 5.1 dolby digital stream moet ik opnieuw 60+ sec wachten voordat de speakers weer geluid gaan geven.

De apps via sonos zelf produceren netjes geluid (lees: spotify, plex & TuneIn).

Dan wat zoek werk ben ik ook een ander topic tegen gekomen op jullie engelse forum waar veel meer mensen klagen over dit zelfde probleem: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/no-sound-on-certain-channels-after-system-update-today-6789926

Hieruit komt ook wederom duidelijk naar voren dat deze problemen voorkomen wanneer de bitstream die door de sonos ontvangen wordt Dolby Digital 5.1 is.

Is deze BUG bij jullie al bekend? Zo ja wanneer rollen jullie de bugfix uit voor dit probleem, het is namelijk niet echt acceptabel dat dit kan gebeuren met zo'n duur systeem.

Ik ben benieuwd of er in NL meer mensen dit probleem ervaren na deze update.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

103 Reacties

Is er op vrijdagmiddag geen hulp meer?
Reputatie 5
Badge +2
@wiebe @gjsmits68 De update is voor jullie systeem doorgezet. Via de instellingen kunnen jullie een update uitvoeren en dan zou het weer moeten werken.
Wij hebben klaarblijkelijk een ander probleem. Na de update kan er geen verbinding met sonos meer worden gemaakt. Dus ik kom niet bij de instellingen en kan geen andere update installeren. Heb je hiervoor een oplossing?
Hier werkt 't weer zoals het hoort, dank voor de snelle respons !!
Na update van de week geen geluid meer via Netflix Pathé of welke app op de tv dan ook. Wel geluid van de tv zenders, wat nu te doen ? Diagnose code 7792024
Ook hier getik bij Netflix na de update.....diagnostische info reeds verstuurd, bevestigingsnummer: 7792328

Grrag zsm aktie!
Ook hier getik bij Netflix na de update.....diagnostische info reeds verstuurd, bevestigingsnummer: 7792328

Grrag zsm aktie!


Diagnose terwijl ik Netflix kijk (helaas niet hoor) nummer is 7792458
Goed nieuws, er is een oplossing in de vorm van een update, deze dient handmatig aangezet te worden. Stuur hiervoor een diagnose in van je systeem en reply je diagnose nummer in dit topic. Wij zullen dan aangeven wanneer de update klaar staat.

Nou, laat maar komen die update! Mijn diagnosenummers zijn elders in deze thread te vinden!
Ook ik heb hier het hetzelfde probleem. Diagnose/bevestigingsnummer is: 7794312
Super, update binnen....even spannend maar: geluid bij Netflix is terug. Jammer dat men individueel dit moet aanvragen zou Sonos sieren als ze dat actief communiceren en herstellen.
Sonos support op twitter werkt perfect! Dat mag ook wel eens gezegd worden!
Ok bij mij het zelfde probleem. Diagnosche nummer 7794888
HI All en met name ook de support afdeling van Sonos.

Hier zelfde probleem na installatie 7.4.

Ik heb een Ziggo Media box en Apple TV via HDMI naar mijn Philips TV. Mijn Philips TV via optische kabel naar Sonos PlayBar met Sub en surround.

Na Update hoor ik in de surround boxen een tik geluid en verder niets. Na een keer de surround boxen opnieuw geïnstalleerd te hebben werken ze wel bij een Dolby uitzending maar niet bij andere.... en nog steeds op een verschillende momenten een Tik in de boxen. Zowel bij uitzendingen via MediaBox als via AppleTV.

Graag een oplossing voor dit probleem
Daarnaast de vraag kan ik een upgrade terugschakelen.. terug naar 7.3 of andere versie voor de time-being

Hoor het graag.

S.
Reputatie 2
Ook hier zelfde issues. Diagnose nummer 7796554, zie graag update tegemoet.
Ook hier hetzelfde probleem!

Diagnose nummer 7798411
Hierbij mijn diagnose nummer
7799526.

Nadat ik tv op stereo gezet heb doet hij het.
Diagnose ook in deze stand gemaakt.

Als ik tv op 5.1 zet is bet geluid weg.


Zelfde probleem hier met playbar en play 3

Enkel geluid bij pcm stereo en geen geluid bij 5.1 dolby via samsung tv

Graag wil ik de update terug zetten want voorheen werkte het al 2 jaar probleemloos
nogmaals een diagnosecode 7799525. Hoop dat er nu snel want aan gedaan wordt, want irritatie gaat komen.
Ook bij mij geen 5.1 meer mijn diagnose code is 7800261
Hallo, Ik weet nu niet of ik mijn systeem "veilig" kan updaten. aangezien ik juit een Playbar met 2x play1 heb voor surround. en de ook de combinaties heb van Sony TV, Apple TV 4, Ziggo Horizon. Kan iemand mij adviseren? Ik zit niet te wachten op sound issues. Nu werkt alles nog perfect! 😃
Reputatie 5
Badge +2
@tss Je kan veilig updaten, maar als je daarna de besproken problemen ervaart, dan kun je hier een diagnose van je systeem plaatsen zodat we kunnen zorgen dat je de fix krijgt. In de volgende update die eraan komt is dit natuurlijk standaard al inbegrepen, dus je kan ook wachten op 7.5.
Na update van de week geen geluid meer via Netflix Pathé of welke app op de tv dan ook. Wel geluid van de tv zenders, wat nu te doen ? Diagnose code 7792024 tot op heden geen reactie van SONOS mogen ontvangen nog steeds zonder geluid
Reputatie 4
Badge +3
Na update van de week geen geluid meer via Netflix Pathé of welke app op de tv dan ook. Wel geluid van de tv zenders, wat nu te doen ? Diagnose code 7792024 tot op heden geen reactie van SONOS mogen ontvangen nog steeds zonder geluid

Er is een update voor je klaargezet, als je in de Sonos app gaat naar Instellingen > Online Updates zal je door het update proces geleid worden. Daarna zou het probleem zich niet meer moeten voordoen.
Na update van de week geen geluid meer via Netflix Pathé of welke app op de tv dan ook. Wel geluid van de tv zenders, wat nu te doen ? Diagnose code 7792024 Net door de stappen heen gelopen, krijg een melding "Het Sonos systeem is up to date" net weer een diagnostische info verzonden bevestigingsnummer: 7806127
Reputatie 5
Badge +2
Wil je nog een keer kijken? Je was inderdaad niet voor de update geflagged. Waarschijnlijk een foutje in het systeem. Je bent nu wel geflagged en er zou een update voor je moeten zijn.
Badge
Beste,

Ook ik heb deze problemen. Geluid werkt alleen goed op mijn playbase als mijn TV, AppleTv en mediaplager op stereo staan ingesteld. Ik reeds een diagnose verstuurd onder nummer 7813861.