Beantwoord

geen dolby atmos arc in combi met LG oled 55cx6la

  • 17 February 2021
  • 5 reacties
  • 1473 Bekeken

Ik heb mijn sonos arc aangesloten via de hdmi arc aansluiting op de tv gecombineerd met 2 One SL’s In de app zie ik nergens iets staan van een geluidsbron. Als ik via de app op de tv van Disney + of Prime een film selecteer welke atmos ondersteunt zie ik in de app geen melding dat atmos wordt weer gegeven. Moet ik in de sonos app nog iets aanpassen?  Ik heb ergens gelezen instellingen-geluid-output HDMI-ARC en dan e-arc aanvinken maar dat kan ik niet vinden. De instellingen op de Tv staan inmiddels wel goed

icon

Beste antwoord door Thomster95 24 February 2021, 06:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Badge

Als je de sonos al aan had gesloten op een oudere tv raad ik het aan om Je gehele systeem even te resetten de sonos.   Dat wil nog wel eens helpen….. kheb et zelf ook gedaan bij men samsung q95t die heeft overigens wel een e arc poort.  Via de tv moet je de instellingen goedzetten.    Maar je tv moet wel atmos kunnen ondersteunen….. 

Hoi Win556, 

Ik haak hier graag op in, want ik had hetzelfde probleem met mijn LGOLEDBX. Dit was voor mij de oplossing. Atmos wordt nu wel in mijn app weergegeven bij het afspelen van de juiste content. 

https://www.google.nl/amp/s/amp.reddit.com/r/sonos/comments/gzgjtf/atmos_not_working_with_lg_oled_and_netflix_on_arc/

Daarnaast ben ik ook een aantal artikelen tegengekomen dat veel streamingsdiensten hun beeld- en audiokwaliteit hebben teruggeschroefd een tijd geleden. Disney plus was hier een van. Heb je alle apps in de tussentijd een keer ge-update? Netflix zou in ieder geval al weer moeten werken. 
 

Via de Sonos app: “instellingen → systeem → over mijn systeem“ kun je kijken wat voor audio er wel wordt gebruikt op dat moment. 
 

Hoop dat je hier iets mee kan.  

 

Reputatie 7

Dat terugschroeven van datagebruik door streaming diensten (gezien de aanwezigheid van lokale servers in de meeste netwerken een volslagen belachelijk idee overigens) schijnt al zomer vorig jaar gestopt te zijn. Zie Netflix beëindigt verlagen van de streamingkwaliteit in Europa - appletips

Ik gebruik de sonos arc met 2x play 1 volgens de app wel dolby atmos maar ervaar dit niet als ik naar een film kijk op Netflix. Zijn hier meer problemen mee ?

Reputatie 5
Badge +3

Dat hele Dolby Atmos verhaal is een beetje overtrokken,
Er zijn maar weinig films die hier echt gebruik van maken, zeker op Netflix, anders dan de app aangeeft.
Prime maakt veel meer gebruik van echte Atmos.
Dat je weinig tot niets ervaart van de "Atmos”  tov Dolby Digital 5.1 is inherent aan de film.