Beantwoord

Foute sortering + onbeschikbare nummers


Hallo,

 

Sinds gisteren heb ik een Sonos Move, waar ik zeer tevreden van ben. Ik loop echter nog tegen twee fouten/problemen aan:

 

In de Sonos-app klopt de alfabetische sortering van artiesten/albums… niet:

 

Soms kom ik nummers tegen die niet af te spelen zijn. Dit gaat vaak over één nummer in een album dat verder wel werkt. Qua extensie of codering zijn de bestanden identiek aan elkaar en toch werkt er één niet:

 

Iemand die raad weet? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Mark W 9 April 2020, 12:38

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Beide problemen stellen zich trouwens ook op mobiel:

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Graag help ik je verder met dit probleem. 

Kun je een diagnose maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Plaats het nummer dat in beeld verschijnt hier als reactie.

Graag help ik je verder met dit probleem. 

Kun je een diagnose maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Plaats het nummer dat in beeld verschijnt hier als reactie.

Dank je wel! 494190674

Reputatie 5
Badge +3

Ik geloof niet dat die diagnose gemaakt is kort nadat een probleem zich voordoet. Ik zie geen foutmeldingen dat nummers niet kunnen worden afgespeeld. 

 

Over de alfabetische volgorde. De Sonos-app haalt data op van de server van de muziekservice. We bepalen niet hoe dit zal worden weergegeven. Ik kan hierom niks doen aan een verkeerde volgorde.

Ik geloof niet dat die diagnose gemaakt is kort nadat een probleem zich voordoet. Ik zie geen foutmeldingen dat nummers niet kunnen worden afgespeeld. 

 

Over de alfabetische volgorde. De Sonos-app haalt data op van de server van de muziekservice. We bepalen niet hoe dit zal worden weergegeven. Ik kan hierom niks doen aan een verkeerde volgorde.

Oei, nee inderdaad, sorry, ik had de diagnose gemaakt nadat ik een lijst geladen had waarvan de sortering niet klopte, niet na het afspelen van zo’n nummer.

 

Bij deze is dat wel het geval: 2146491476

(Ik kreeg ook de foutmelding: “kan niet afspelen, bestand heeft niet-ondersteunde indeling”)

Reputatie 5
Badge +3

We hebben hetzelfde nummer Holocene afgespeeld op ons systeem en het werkt gewoon. Het is voor mij niet duidelijk waarom dit niet bij jou zou werken. Ik neem aan dat het nummer uit de iTunes bibliotheek zelf komt of heb je het nummer geuploadt naar hun server?

We hebben hetzelfde nummer Holocene afgespeeld op ons systeem en het werkt gewoon. Het is voor mij niet duidelijk waarom dit niet bij jou zou werken. Ik neem aan dat het nummer uit de iTunes bibliotheek zelf komt of heb je het nummer geuploadt naar hun server?

Ik had het ooit zelf staan, via een download code, maar dan gematcht met hun server, en na eens te formatteren komt het huidige bestand inderdaad van iTunes zelf

 

Reputatie 5
Badge +3

Nummers die niet kunnen afspelen van je computer zelf kunnen we je niet bij helpen, als het via iTunes Music niet zou werken had je contact met hun moeten opnemen.

Nummers die niet kunnen afspelen van je computer zelf kunnen we je niet bij helpen, als het via iTunes Music niet zou werken had je contact met hun moeten opnemen.

In Apple Music zelf (zowel via macOS als iOS) werkt het hoor, enkel via Sonos niet.

Reputatie 4
Badge +3

Hey Beuntje,

Dat je muziek nu niet correct gealfabetiseerd wordt zijn we samen met Apple aan het onderzoeken, dit zal hopelijk zo snel mogelijk worden opgelost.

Mocht je nog steeds problemen hebben om bepaalde nummers af te spelen via je Sonos systeem zou je dan contact willen opnemen met onze support center?

Dan helpen we je er graag even mee.

 

Hey Beuntje,

Dat je muziek nu niet correct gealfabetiseerd wordt zijn we samen met Apple aan het onderzoeken, dit zal hopelijk zo snel mogelijk worden opgelost.

Mocht je nog steeds problemen hebben om bepaalde nummers af te spelen via je Sonos systeem zou je dan contact willen opnemen met onze support center?

Dan helpen we je er graag even mee.

 

Oké, dank je wel!