Ergenis

  • 6 February 2021
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Ls, 

Inmiddels ben ik erachter dat ik niet zo blij ben met de aanschaf van een Sonos installatie. 

Als ik geweten had hoeveel ergenis ik ervaar, had ik zeker niet voor dit product gekozen.. Inmiddels ben ik vrijwel dagelijks bezig om de boel te installeren. Het betreft een Beam, Sub, 2x one's en 2x one's SL. Allen te gebruiken in de woonkamer. 

Ik krijg het bijvoorbeeld niet voor elkaar om alle speakers tegelijkertijd te laten spelen...er blijft telkenmale een echo in te zitten...dof geluid, etc.. Meerdere groepen aangemaakt.. Geen idee wat hier de bedoeling van is want het werkt voor geen meter..

Kortom.. dure aanschaf met veel ellende.. Als ik wat dieper duik in de vraag en antwoord, zie ik inderdaad ontzettend veel problemen en vragen... Eigenlijk te gek voor woorden... Spul is gemaakt om muziek te luisteren of het geluid uit de tv te verbeteren...om dit voor elkaar te krijgen moet je een cursus aan de Open Universiteit volgen.. En dan nog... 

Op het forum komen is al een drama... 

Ik heb op een van de slaapkamers m'n oude Harman & Kardon installatie neergezet.. Na 10 minuten klaar en topgeluid…

Uiteraard zal het vast aan mij liggen, maar na een week klooien, ben ik wel ff klaar mee... 

 

 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Wat mij altijd opvalt bij Sonos is hoe makkelijk alles te installeren is. Laatst een One uit mijn surround set up gehaald en in de badkamer neergezet. Een One SL geïnstalleerd als surround, in de badkamer en de woonkamer een Trueplay gedaan. Alles verliep prima en klinkt fijn. Geen probleem.

 

Of had je hulp gewild? Dan moet je iets meer uitleggen wat je verwacht van je set up. Sonos kan maximaal 5.1 aan: de Beam (3.0), de Sub (.1) en twee One SL’s (2 surround). Jij moet dus twee “kamers” maken -  één voor de surround en één voor de overige twee One’s.

Als je beide kamers groepeert is het bij Sonos zo, dat je bij TV-geluid een vertraging (ongeveer 70ms) op de niet direct met de TV gelinkte speakers krijgt. Sonos buffert namelijk bij het groeperen. Bij Sonos-bronnen als Spotify merk je dat niet, maar bij de Beam vindt bij TV-geluid geen buffering plaats in verband met lip sync. De achterste speakers worden met een eigen 5Ghz-verbinding gelinkt aan de Beam en kunnen zo mee doen en lip sync blijven. Voor gegroepeerde speakers geldt dat helaas niet. Elke goede verkoper had je dat kunnen vertellen. Ook Sonos is daar open over.

Blijft nog de vraag waarom jij een dof geluid hoort. Heb je een Trueplay gedaan?