Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb een Sonos soundbar (beam gen 2 + sub mini) en drie losse era 100's.
Wanneer ik de era's mee wil laten doen met de beam (met het TV geluid als input) stoort het geluid op de era's. Dit werkte voorheen perfect maar nu opeens niet meer. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Mijn era's bevinden zich in verschillende ruimtes. Ik wil géén era's instellen als surround speakers/thuisbioscoop met de beam maar ze echt apart kunnen blijven bedienen. Ik luister veel muziek via de TV en wil graag dat de era's hiermee ook mee kunnen doen. Voorheen werkte dit ook allemaal prima maar sindskort storen de era's.

Heeft iemand een tip of oplossing? Vast heel erg bedankt!

Gr. Thijs

Je groepeert de speakers dus, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms?

Wat voor storing heb je dan? Storen ze ook bij muziekweergave?

Hartelijk bedankt voor je reactie! De muziek op de era's valt dan heel vaak weg. Dit gebeurt dus wanneer het geluid van de televisie (met hdmi gekoppeld aan de beam/soundbar) de bron is. Het geluid van de beam verloopt dan wel prima maar het geluid op de era's (die ik mee laat doen) valt dan dus vaak weg.
Wanneer ik via de Sonos-app muziek aanzet via Spotify dan doen alle era's (en ook de beam) het allemaal prima. Het probleem heb ik dus alleen wanneer het TV geluid de hoofdbron is.

Reageer