Er is geen ruimte meer voor Favorieten, beperking van...

  • 22 August 2022
  • 2 reacties
  • 131 Bekeken

Beste medegebruikers van Sonos en de Sonosapp voor S2 op Ipad, android of Windows,

Vragen en wens:

Bij invoer van een nieuwe favoriet/speelijst krijgen we de melding:

Kan favoriet niet toevoegen. Er is geen ruimte meer voor favorieten.
Je kunt bestaande Sonos-favorieten verwijderen om ruimte te maken voor nieuwe.
 

Er is geen ruimte meer voor Favorieten
  1. Hoe kan ik dit omzeilen?
  2. Hoeveel favorieten mag ik plaatsen?
  3. Ik heb de wens, en wellicht meer om dit uit te breiden naar veel meer, liefst onbeperkte, aantallen. Zou toch moeten kunnen in 2022.

Argument

Ik ben al mijn oude Cd-titels van mijn verzameling in aan het voeren. Ik wil dat graag voor mijn echtgenote omdat op die wijze de oude cd's weer gunnen worden weergegevnvoor haar zonder te hoeven zoeken. Natuurlijk kan het anders, maar waarom een beperking op aantal favorieten/speellijsten?

Mogelijk relatie met item/onderwerp

 

Met vriendelijke groet,

Bert Stiekema, Delft

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

 Volgens mij moet je eerst duidelijk maken hoe en waar je je cd’s opslaat en hoe je deze dan benadert vanuit Sonos. Naar mijn mening zijn de favorieten niet bedoeld om je volledige cd verzameling in op te slaan. 
Zelf werk met met een muziekbibliotheek vanuit Apple en met Plex. Hier staat mijn volledige collectie in en vervolgens een beperkt aantal echte favorieten in favorieten.

Over hoeveel cd’s/nummers heb je het ongeveer?

Reputatie 7

Hier in een oud topic meer over de maximale hoeveelheid favorieten: https://en.community.sonos.com/music-services-and-sources-228994/increase-sonos-favorites-limit-4992427/index3.html#:~:text=Josh%20D%20wrote%3A-,Also%2C%20in%20my%20eyes%2C%20having%20more%20than%2032%20favourites%20would,same%20lack%20of%20organizational%20skills.

Zoals daar wordt gezegd: het hele uitgangspunt van "favorieten” is dat je niet al je muziek erin zet (maar alleen je favorieten). De limiet zou ook wel eens met op de de (ooit) beperkte omvang van het geheugen gebaseerde programmering gebaseerd kunnen zijn (net als de 65k limiet)

Plex is inderdaad de beste work around als je problemen hebt met de Sonos database (die ook nog eens maximaal 65.000 nummers aankan.

Voor mij is het wel de vraag waarom je dit via favorieten doet en niet gewoon via afspeellijsten.