Skip to main content

Ik ga enige tijd ergens anders verblijven en wil het liefst mijn Sonos One meenemen, voor de muziek en wekkerfunctie (via Spotify). Kan ik mijn Sonos One tijdelijk een ander systeem laten maken, wat raak ik daarmee kwijt, en wat is de impact als ik hem daarna weer op ons thuissysteem koppel?

Waarom moet hij tijdelijk een ander systeem vormen? Volgens mij kun je hem gewoon meenemen en hem de nieuwe wifi leren, zeker als het een Gen 2 is moet dat kunnen, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Bij een Gen 1 zou ik, desnoods met een travel router, gewoon een netwerk aanmaken met dezelfde gegevens als thuis.

Zie ook https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-228995/multiple-households-6905131

Nice, ik heb een SL dus het zou moeten kunnen. Maar… ik neem alleen één SL mee, de overige SLs en de Beam blijven thuis. Is het een systeeminstelling, het Wifinetwerk? Zouden mijn thuisblijvers er last van kunnen hebben?

Gebruik je de One SL nu als surround? Want dan moet je de surrounds eerst ontkoppelen. De achterblijvers blijven de speaker een poosje in de app zien, maar hij verdwijnt vanzelf bij hen.

Achterblijvers hebben er geen last van. Speakers kunnen meerdere netwerken onthouden - wat niet hoeft als je dezelfde netwerknaam en hetzelfde wachtwoord gebruikt op de nieuwe wifi.

Oké, ik gebruik hem niet als surround, dus dat is geen issue. Dus de speaker die ik meeneem, verdwijnt voor de anderen; maar de overige apparatuur blijft voor hen gewoon bestaan?

Ja.

Je laatste opmerking kan je makkelijk testen, trek de stekker van de One eruit en je ziet wat er gebeurt.

Dan weet ik wat er gebeurt als hij offline gaat, ​@Erooij , maar nog niet per se wat er gebeurt als hij op een ander netwerk weer online gaat… Maar ik realiseer me door deze dialoog wel dat mijn controller-app op de andere locatie natuurlijk geen enkele verbinding heeft met het systeem thuis, dus dat er geen impact kán zijn van de netwerkwisseling.

Precies dat. 😉

Reageer