Beantwoord

Draadloze koptelefoon naast Beam/Playbar/Playbase

  • 7 December 2018
  • 4 reacties
  • 3985 Bekeken

Ik overweeg een Sonos systeem aan te schaffen, maar heb nog een vraag over de aansluiting.

Op dit moment heb ik een Ziggo decoder, Sony Cinema Set en Samsung TV. De TV is verbonden met home cinema set via HDMI-ARC. Daarnaast heb ik nog een draadloze Philips koptelefoon aangesloten op de optische uitgang van de TV.

Als ik de home cinema set vervang door een Sonos systeem, moet ik - als ik het goed begrijp - de Playbar/Playbase aansluiten op de optische uitgang van de TV. Is er dan nog een mogelijkheid om mijn koptelefoon aan te sluiten?

Met de Beam zou het volgens mij wel kunnen, omdat ik die dan via de HDMI-ARC aan de TV kan aansluiten en de koptelefoon gewoon op de optische uitgang laat zitten. Maar dan kan ik dus alleen voor de Beam kiezen en niet voor de Playbar/Playbase, of zie ik iets over het hoofd?
icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 12 December 2018, 11:11

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Het klopt wat je schrijft; de Playbase/Playbar hebben alleen optisch, dus dat is een beperking. Er zijn wel zgn audio extractors te koop die je zou kunnen gebruiken voor je koptelefoon vanuit hdmi; zie in de link hieronder.

https://www.amazon.com/ViewHD-Extractor-Optical-Toslink-Converter/dp/B00KBHX072
Bedankt voor de reactie!

Ik heb inmiddels een Beam + 2 Ones aangeschaft en ben tot nu toe erg tevreden. Aansluiting op TV is simpel met HDMI-ARC en de optische uitgang blijft aan de hoofdtelefoon. Dit werkt prima. Terwijl zoon lief TV kijkt, kan ik alsnog via de beam naar muziek luisteren. Schakelen van muziek naar TV gaat automatisch als de TV aangaat, maar kan ook handmatig via de app. Helaas kreeg ik 1 One en een Play:1 geleverd, dus nog geen surround speakers kunnen aansluiten. Er staat nu tijdelijk 1 One in de eetkamer, en ook dat klinkt goed. Muziek of TV geluid kan naar wens op beide speakers worden afgespeeld. Ik ga ervan uit dat als ik de Ones als surround heb aangesloten, ze altijd in dezelfde groep als de beam zitten, maar dat is geen probleem omdat ze dan toch in dezelfde ruimte staan. Waarschijnlijk komen er nog wat speakers bij voor eetkamer/keuken en werkkamer. Mooi systeem! Ben ook benieuwd hoe de spraakherkenning met Google Assistant straks gaat werken!
Reputatie 6
Badge +3
Ik ga ervan uit dat als ik de Ones als surround heb aangesloten, ze altijd in dezelfde groep als de beam zitten,

Het gaat zelfs nog verder; als je de 3 speakers zometeen als Surround gaat instellen, zijn ze nog maar als 1 gebonden apparaat zichtbaar in de groep onder de naam die je opgeeft tijdens het instellen. Dit in tegenstelling tot losse speakers die apart zichtbaar zijn binnen de groep (en waarvan je bijvoorbeeld het geluid apart harder/zachter kunt zetten).

Ik heb een draadloze koptelefoon (Sennheiser RS120 II),  een KPN kastje, een Samsung tv en de Sonos Beam met twee Sonos:1. De koptelefoon als laatste toegevoegd, maar krijg het niet goed werkend. Zal ik ‘m aansluiten via de tv of via het KPN kastje? Na veel gepuzzel ooit er in geslaagd de Sonos via Anynet te verbinden aan Tv, dit wil ik niet graag verstoren...