Vraag

connectie probleem

  • 29 October 2020
  • 5 reacties
  • 218 Bekeken

Hallo, 

Sinds een tijdje valt de verbinding met de Sonos play:1 weg tijdens het luisteren naar de radio. Soms pakt ie hem na een paar seconden weer op, en soms blijft het stil.

 

mvg


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

heb je dat alleen met radio of ook met andere services zoals Spotify of Deezer ?

Alleen met het luisteren naar de radio (via Tuneln). En bij het opstarten van de app, als de muziek is uitgevallen, krijg ik de melding dat ik geen verbinding kan maken. 

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb dat ook wel eens maar dat is dan meer de melding dat de verbinding met de radiozender is verbroken, is dat ook wat jij ziet ? Het komt bij de ene zender ook meer voor dan bij de ander. NPO is stabieler dan een kleine regionale zender. Kun je het eens proberen met bijvoorbeeld NPO en dan kijken of het daar ook gebeurt. Het feit dat het alleen bij radio voorkomt en niet bij een streaming dienst, doet vermoeden dat het probleem eerder bij de zender zit dan bij Sonos of je netwerk.

Ik herken de opmerking. Hoewel mijn netwerk/Wifi overal in huis “sterk” is start de App van Sonos langzaam op en moet je soms even wachten voor je verbinding hebt om net op tijd te zijn voor bijvoorbeeld het journaal op NPO1. 

Tuneln heb ik er al vanaf gegooid want ik ben niet gediend van óók nog eens reclame via die service. Ik koop luidsprekers en wil niet ook nog eens reclame erbij :money_mouth: 

 

Groente.

Ook hier valt bij de Beam het geluid grotendeels weg en na enkele seconden komt het geluid op het goede niveau. Het is onregelmatig en treed op als hij met de tv is verbonden. 

Graag advies van Sonos hoe hier mee om te gaan 

Gerton