Beantwoord

Compatibiliteit Sonos play en Sonos One

  • 7 January 2021
  • 7 reacties
  • 222 Bekeken

Ik heb een Sonos Play 5 en kocht de Sonos one voor in een andere ruimte. Ik lees op verschillende plaatsen dat je ze in de app kan combineren, maar in de oude app kan ik de nieuwe niet installeren en in de nieuwe app kan ik de oude niet installeren…. Heeft iemand hier een oplossing voor? Heel erg bedankt.

icon

Beste antwoord door 106rallye 8 January 2021, 10:59

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je geeft niet aan welke play 5 je hebt. De eerste generatie kan alleen draaien op de S1 software. Wanneer je een nieuwere hebt dan zou je alles moeten laten werken op de S2 software.

Wanneer je de one al hebt geïnstalleerd op de S2 software dan kan je niet zomaar meer terug naar S1. 

Bedankt voor je reactie. Mijn play 5 is van de eerste generatie.  Dus de ene box zou ik moeten laten werken via de S1 software en de andere via de S2 software.  Bij installatie op de S1 kreeg ik melding dat 1 van de apparaten de S2 versie nodig had.  

Reputatie 7
Badge +3

Zelf geen ervaring mee, maar in principe zou je alles op S1 moeten laten werken of je moet er geen bezwaar tegen hebben dat beide boxen niet te groeperen zijn.

Heb je ook de S2 app gedownload? Ik zou in dat geval proberen de one terug te stellen naar de fabrieksinstellingen, de S2 software verwijderen en hem dan toevoegen aan de S1 software. Nogmaals ik heb hier geen ervaring mee. Mogelijk dat andere forumleden hier meer over weten.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb dit nog gevonden. https://support.sonos.com/s/article/4833?language=nl_NL

Het lijkt erop dat ook je 5 gereset moet worden en dat je dus vanaf nul moet beginnen. 

Reputatie 7

Dat ook de Play 5 (Gen 1) gereset moet worden leid ik niet af uit Gescheiden S1- en S2 Sonos-systemen installeren | Sonos, waar het volgende wordt gezegd:

“We raden niet aan om je producten te downgraden naar S1 nadat de update naar S2 is uitgevoerd, maar het is wel mogelijk. Je moet dan de S2-producten herstellen naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen en toevoegen aan een bestaand S1-systeem. Er is een bestaand Sonos-product waarop S1-software draait nodig om een S2-product te downgraden naar S1. Alle instellingen en voorkeuren gaan verloren als je een product downgradet van S2 naar S1.”

Alleen de One zou dus moeten worden gereset, die je vervolgens toevoegt aan het S1-systeem (dat dan bestaat uit je Play 5).

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb mij laten leiden door de tekst “Kies Een nieuw Sonos-systeem installeren.” Hieruit trok ik de conclusie dat alles gereset moet worden. Maar indien alleen de one dan is dat des te beter.

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal het eens proberen...